شناسهٔ خبر: 3677636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون راهبردی سپاه: نخبگان ما در دانشگاه‌ها با هم و پای یک خط نیستند

نسیم

ثقفی افزود: باید بین نخبگان اتحاد و انسجام محکمی به وجود آید، زیرا این امر نگاه تمدن‌سازی را در پی دارد/ پس از مأیوس‌کردن استکبار، می‌توانیم تمدن اسلامی را شکل بدهیم و مرجعیت علمی دنیا باشیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی ثقفی صبح امروز در اختتامیه همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ما به دنبال تمدن زمینه‌ساز ظهور هستیم که پذیرای امام معصوم(عج) باشد، همچنین می‌خواهیم تمدن زمینه‌سازی دولت کریمه و حیات طیبه مهدوی را بسازیم که در نهایت منجر به تمدن قرب و مقرب ظهور شود.

وی در خصوص گونه‌شناسی تمدن‌ها نیز گفت: ما پنج گونه تمدن تک واحدی، ائتلاقی، اقماری، چند قطبی و مدل اتحادی داریم؛ لازمه تمدن نوین اسلامی باور تمدن است که اگر نباشد شکل نمی‌گیرد. مرحله تمدن‌سازی سخت‌تر از مرحله جامعه اسلامی است، اما برنامه‌ها نشان می‌دهد حرکت ما به سمت تحقق این اهداف نامنظم است.

معاون سپاه گفت: مشکل ما این است که نخبگان ما در دانشگاه‌ها با هم و پای یک خط نیستند؛ این اتحاد و انسجام باید به صورت محکم اتفاق بیفتد زیرا زمینه‌ساز نگاه تمدن‌سازی است. بعد از اینکه استکبار را مایوس کردیم می‌توانیم تمدن اسلامی را شکل دهیم و مرجعیت علمی دنیا باشیم. ایران ظرفیت ساخت یک مُلک تمدنی مستقل به شکل تک واحدی را دارد.

نظر شما