شناسهٔ خبر: 36746556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در عملیات های جداگانه؛

دستگیری عاملان اصلی اغتشاش های نجف آباد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی شهرستان "نجف آباد" از دستگیری 26 نفر از سردسته‌ها و عوامل اصلی اغتشاش‌های شهر "نجف آباد" و "یزدانشهر" خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ "محمد حسین باباکلانی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: تعدادی از اخلال گران نظم و امنیت عمومی با سوء استفاده از اعتراض‌های مردمی در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین به آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی در شهر "نجف آباد" و "یزدانشهر" اقدام کردند که شناسایی و دستگیری آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود:ماموران موفق شدند 26 نفر از سردسته‌ها و عاملان اصلی اغتشاش‌های آبان را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر کنند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و تحریک مردم به منظور اخلال در نظم عمومی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه دستگیر شدگان تحویل مراجع قضایی شدند، تاکید کرد: تمامی عوامل اصلی مرتبط با اغتشاش‌های آبان شهرستان "نجف آباد" و مزدوران ضد انقلاب خارج نشین زیر ذره بین و چتر اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به زودی باقیمانده آن‌ها نیز دستگیر می‌شوند و به سزای اعمال مجرمانه خود خواهند رسید.
 
سرهنگ "غلامرضا حسنوند"، فرمانده انتظامی "پردیس"
دستگیری 97 نفر از عوامل اصلی اغتشاش ها در "پردیس"
فرمانده انتظامی "پردیس" از دستگیری 97 نفر از عوامل اصلی اغتشاش ها و تخریب اموال عمومی در ناآرامی های اخیر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "غلامرضا حسنوند" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با توجه به اعتراض های هفته گذشته به افزایش قیمت بنزین و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب و اغتشاشگر که باعث تخریب اموال عمومی و بروز ناامنی در سطح شهرستان "پردیس" شده بود، دستگیری عوامل اصلی ناامنی های اخیر در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با کار اطلاعاتی گسترده 97 نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاش های این شهرستان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، متهمان را در عملیات های جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ "غلامرضا حسنوند" از معرفی متهمان به دستگاه قضایی تا رسیدن به مجازات خود خبر داد و گفت: همکاری مردم با پلیس در معرفی و دستگیری اشرار و اغتشاشگران جای قدردانی دارد.
وی ضمن قدردانی از شهروندانی که صف خود را از صف آشوبگران جدا کردند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با هرگونه آشوب و اغتشاش برخورد قاطع و قانونی می کند و افرادی که امنیت و احساس آرامش شهروندان را خدشه دار کنند، تحت تعقیب قضائی و پلیس قرار خواهند گرفت.
 
سرهنگ "علیرضا ناصری نژاد"،معاون هماهنگ گننده پلیس پیشگیری تهران
شناسایی عاملان اصلی اغتشاشگران "محله شهدا"
معاون هماهنگ گننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 2 عامل اصلی اغتشاشگر "محله شهدا" تهران خبر داد.
سرهنگ "علیرضا ناصری نژاد" گفت: در پی ناآرامی سهمیه بندی بنزین، یکی از جایگاه‌های سوخت در "محله شهدا" دچار خسارت‌های مالی شد که شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اغتشاش در دستور کار ماموران کلانتری 110 شهدا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات پلیسی، 2 تن از عاملان اصلی این اغتشاش‌ها که با سر و صدا و بلوا قصد داشتند مردم را به آتش کشاندن جایگاه سوخت ترغیب کنند، شناسایی شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی متهمان مشخص شد که هر 2 اغتشاشگر از متهمان با سابقه هستند که پیش‌تر توسط ماموران کلانتری 110 شهدا و سایر کلانتری‌های همجوار به علت درگیری و شرارت دستگیر شده اند.
معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: مخفیگاه متهمان شناسایی شد و با دستور قضائی تیم عملیات کلانتری برای دستگیری متهمان وارد عمل و موفق شدند، هر 2 متهم را در عملیات‌های منسجم و هماهنگ دستگیر کنند.
سرهنگ ناصری نژاد خاطر نشان کرد: متهمان به همراه مستندات جرم ارتکابی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار پلیس امنیت عمومی قرار گرفتند.
 
سردار "روح الامین قاسمی"،فرمانده انتظامی استان گلستان
دستگیری 2 نفر از سردسته‌های حوادث اخیر در "علی آبادکتول"
فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و دستگیری 2 نفر از سردسته‌های اغتشاش‌های اخیر در شهرستان "علی آباد کتول" خبر داد.
سردار "روح الامین قاسمی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: به دنبال وقوع برخی حوادث در اواخر آبان و سوء استفاده فرصت طلبان و ضد انقلاب از آن، شناسایی سرشاخه‌ها و عناصر اصلی آشوبگران در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: در همین راستا ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان "علی آباد کتول" پس از بررسی‌های اطلاعاتی و اقدامات فنی، موفق به شناسایی 2 نفر از لیدر‌های حوادث اخیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این زن و مرد در فضای مجازی با انتشار فراخوان و پخش تصاویر تجمع‌های غیرقانونی، برای تحریک مردم اقدام کرده بودند، تصریح کرد: باهماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه و هدفمند هر 2 متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سردار قاسمی با اشاره به معرفی هر 2 متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و تلاش بی وقفه اجازه خودنمایی و فعالیت مجرمانه به هنجارشکنان و عناصر بیگانه نخواهد داد.
 
سردار "علی آزادی"، فرمانده انتظامی استان کردستان
دستگیری 25 نفر از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در کردستان
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 25 نفر از اراذل و اوباش اغتشاش‌های اخیر در کردستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار "علی آزادی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی حوادث و اتفاق‌های بعد از طرح سهمیه بندی سوخت و اقدامات سوء عده قلیلی افراد فریب خورده که با اغتشاش و برهم زدن نظم وامنیت عمومی زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بودند، شناسایی و دستگیری عناصر اصلی اغتشاش‌ها در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.
وی گفت: این افراد که با سوء استفاده و موج سواری بر اعتراض‌های مردم در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به برخی فروشگاه‌ها در سطح شهر کرده بودند با هوشیاری و تلاش بی وقفه ماموران انتظامی شناسایی شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضائی تاکنون 25 نفر از سرشاخه‌ها و عناصر اصلی اغتشاش‌ها در شهر‌های "مریوان و سنندج" دستگیر شدند که از آنان 3 قبضه سلاح جنگی و مقادیری سلاح سرد کشف شد.
سردار آزادی با اشاره به اینکه عناصر اصلی ناامنی در کردستان در اظهارات خود به اغتشاش، تخریب، آتش زدن اماکن عمومی و دولتی، تعرض به برخی از فروشگاه‌های سطح شهر وبرهم زدن نظم و امنیت عمومی اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی به عنوان متولی برقراری امنیت جامعه در راستای تامین امنیت با کسی مماشات ندارد، تصریح کرد: اجازه خودنمایی و عرض اندام به اراذل واوباش را نخواهیم داد وگواه این ادعا در برخورد قاطع پلیس کردستان با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی پس از اتفاق‌های اخیر است.
فرمانده انتظامی کردستان با تاکید به اینکه کردستان هیچ گاه محلی برای جولان اراذل واوباش واشرار نخواهد بود به برهم زنندگان نظم وامنیت عمومی هشدار داد خود را با هنجار‌های جامعه وفق دهند و در غیر این صورت مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.
 

نظر شما