شناسهٔ خبر: 36727178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

به دلیل عملکرد سؤال برانگیز دولت

بلاتکلیفی جاماندگان یارانه معیشتی ادامه دارد

در حالی که جاماندگان طرح یارانه معیشتی تا 12 آذرماه فرصت اعتراض دارند، هنوز برای تعداد زیادی از مردم پیامک کد رهگیری ارسال نشده و بلاتکلیف هستند.

صاحب‌خبر -

شش روز از مهلت خانوارهایی که مشمول طرح یارانه بنزین نشده‌اند می‌گذرد و عده‌ای از این خانوارها مراتب اعتراض خود را نسبت به دریافت نکردن کد رهگیری ابراز کرده‌اند. فرایند کار ثبت‌نام چند مرحله‌ای است و در صورتی که کد رهگیری برای سرپرستان خانوار جامانده ارسال نشود امکان تکمیل ثبت‌نام وجود ندارد.
یکی از جاماندگان یارانه بنزین در این باره به فارس اظهار داشت: هفته گذشته با کد دستوری ستاد #6369* ثبت‌نام کردم و بعد از 48 ساعت کد رهگیری دریافت نکرده‌ام و همین کار را مجدد تکرار کرده و پیغام سامانه این بوده که «کد ارسالی تکراری» است. تکلیف ما که کد رهگیری دریافت نکرده‌ایم، چیست؟ چه کسی پاسخ می‌دهد؟
همچنین فرد دیگری در این رابطه گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته کد ملی خود را با کد دستوری اعلامی ارسال کرده‌اما تاکنون پیامک کد رهگیری دریافت نکرده‌ام. نمی‌دانم چه باید بکنم. ایرادی ندارد بیایند همه حساب و کتاب ما را بررسی کنند. در حال حاضر تکلیف جاماندگان چه می‌شود؟
گفتنی است، در حال حاضر موارد متعدد مشابهی وجود دارد که تاکنون موفق به دریافت کد رهگیری نشده‌اند که نیاز است اقدامی برای آنها صورت بگیرد، این موضوع قابل قبول نیست که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی برخی خانوارها که در طرح یارانه بنزین‌،ناعادلانه حذف شده‌اند و نمی‌توانند اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.
در این باره، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد طرح معیشت مدعی است سرپرستانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند منتظر پیامک باشند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. وی پیشتر نیز گفته بود واحد USSE موظف به ارسال پیامک است و تا زمانی که گزارش تحویل پیامک برای کل افراد ثبت نشود، ارسال پیامک ادامه می‌یابد.
لازم به ذکر است، یکی از انتقاداتی که به شیوه دولت برای عدم پرداخت یارانه معیشتی به مردم وارد می‌شود، در نظر گرفتن ملکی است که ارزش آن بیش از 900 میلیون تومان است. در حالی که صرف داشتن ملک دلیل بر توانمندی مالی فرد نمی‌شود.
در همین زمینه، فتح ا... بیات، رئیس‌اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره مشمول نشدن بسیاری از کارگران در طرح کمک معیشتی اظهار داشت: معتقدم در طرح معیشتی باید کارگران و بازنشستگان در اولویت قرار می‌گرفتند ولی نمی‌دانیم چرا به شکل فعلی عمل شده و برنامه بعدی مجریان چیست؟
وی درباره معیار داشتن ملک و دارایی بیش از یک میلیارد تومان برای مشمولان طرح معیشتی گفت: وزارت کار باید در این معیارها تجدیدنظر کند. ممکن است کسی ۴۰ سال قبل خانه‌ای به قیمت ۵۰۰۰ تومان خریده باشد و اکنون آن خانه دو میلیارد تومان شده باشد ولی او با این خانه که نمی‌خواهد معامله کند بلکه در آن زندگی می‌کند بنابر این چنین معیاری نمی‌تواند ملاک قطعی باشد.
این مقام مسئول کارگری ادامه داد: کسانی که داد و ستد و خرید و فروش ماشین و ملک می‌کنند و ماشین‌های میلیاردی جابه جا می‌کنند یا ‌بساز بفروشند و ساخت و ساز می‌کنند مستحق گرفتن بسته معیشتی نیستند.

برچسب‌ها:

نظر شما