شناسهٔ خبر: 36711168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آزمایش موشکی جدید تحریک آمیز کره شمالی/ واکنش پیونگ یانگ به هشدار ژاپن؛ آبه یک احمق و کوتوله سیاسی است!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رسانه رسمی کره شمالی با انتقاد از نخست وزیر ژاپن وی را یک احمق و کوتوله سیاسی خواند.
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن، را به علت آن که اقدام اخیر پیونگ یانگ را در آزمایش دو پرتابه موشکی بزرگ، شلیک موشک بالستیک خوانده بود، "کوتوله سیاسی و احمق" خواند و هشدار داد که وی در آینده نزدیک شاهد شلیک یک موشک بالستیک واقعی خواهد بود.
کره شمالی روز پنجشنبه دو موشک کوتاه برد به سمت ساحل شرقی خود شلیک کرد. این چهارمین آزمایش پرتابه جدید موشکی بسیار بزرگ این کشور بود.
آبه روز پنجشنبه پس از این آزمایش موشکی، این اقدام کره شمالی را تهدیدی برای ژاپن و جامعه بین المللی دانست و گفت: توکیو اوضاع را با شرکایش زیر نظر دارد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از معاون امور ژاپن در وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: می توان گفت: آبه تنها احمق در جهان است. وی احمق‌ترین مردی است که در تاریخ شناخته شده است، زیرا نمی‌تواند حتی با دیدن عکس‌های این گزارش فرق بین یک موشک را از یک سامانه پرتاب چندمنظوره موشک تشخیص بدهد.
وی افزود: آبه ممکن است در آینده نه چندان دور ببیند یک موشک بالستیک واقعی چیست و آن را جلوی چشمش ببیند... آبه کسی نیست جز یک احمق تمام عیار و یک کوتوله سیاسی بدون رقیب در جهان.

آزمایش موشکی جدید تحریک آمیز کره شمالی
خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر این کشور از آزمایش «موفقیت‌آمیز» پرتاب دو موشک در این کشور اظهار رضایت کرده است.
کره شمالی روز پنجشنبه و همزمان با "روز شکرگزاری" در آمریکا، دو موشک برد کوتاه را در منطقه ساحل شرقی این کشور آزمایش کرد.
این آزمایش جدید موشکی پیونگ یانک در شرایطی صورت می‌گیرد که فرصت کوتاهی تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است، مهلتی که پیونگ‌یانگ به واشنگتن داده بود تا انعطاف‌پذیری‌اش را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نشان دهد.
پرتاب این دو موشک برد کوتاه که مسافتی 380 کیلومتری را طی کردند یک روز قبل از دومین سالگرد آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی انجام می‌شود. این موشک‌ها توانایی آن را دارند که خاک آمریکا را هدف قرار دهند.

واکنش آبه به شلیک پرتابه توسط کره شمالی
نخست‌وزیر ژاپن در واکنش به شلیک پرتابه توسط کره شمالی مدعی شد، پیونگ‌یانگ تهدیدی برای ژاپن و جامعه جهانی است.
«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه در واکنش به شلیک دو پرتابه توسط کره‌ شمالی گفت، توکیو و متحدانش در حال پایش اوضاع هستند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آبه در جمع خبرنگاران گفت: «پرتاب‌ متعدد موشک توسط کره‌ شمالی چالشی جدی نه فقط برای ژاپن بلکه برای جامعه جهانی است».
نخست‌وزیر ژاپن افزود: «جهت پایش اوضاع، در ارتباط نزدیک با آمریکا، کره جنوبی و جامعه جهانی خواهیم ماند. هوشیاریمان را جهت حفاظت از امنیت و دارایی‌های مردم ژاپن افزایش می‌دهیم».
آبه این سخنان را پس از آن بیان کرد که خدمات امنیت دریایی ژاپن شلیک پرتابه از سوی پیونگ‌یانگ را تأیید کرد.
ارتش کره جنوبی نیز در واکنش به این آزمایش موشکی با ابراز «تاسف شدید» از پیونگ‌یانگ خواست که از تشدید تنش نظامی در منطقه خودداری کند.

واکنش آلمان و انگلیس به آزمایش موشکی کره شمالی
در پی شلیک دو پرتابه ناشناس توسط کره شمالی، انگلیس و آلمان از پیونگ یانگ خواستند مذاکرات با آمریکا را جدی بگیرد.
به گزارش رویترز، دولت فدرال آلمان در بیانیه ای از کره شمالی خواست با قبول پیشنهادهای ایالات متحده در مورد مذاکراتی که به دنبال خاتمه دادن به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی است، جدی عمل کند.
وزارت امورخارجه انگلیس نیز در پی پرتاب‌های روز پنجشنبه کره شمالی گفت، پیونگ یانگ باید آزمایش‌های موشکی را متوقف کند و مذاکرات را با هدف پاک سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده از سربگیرد.
بیانیه وزارت خارجه انگلیس،تصریح کرد، لندن نگران آخرین پرتاب موشک کره شمالی است. این اقدام باعث می‌شود تلاش‌ها برای تأمین صلح شبه جزیره کره در آینده تضعیف شود. کره شمالی برای تغییر روند آینده خود بهتر می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای با ایالات متحده به طور معناداری مواجه شود.

پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در شبه جزیره کره
به دنبال آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، ارتش آمریکا طی دو روز گذشته سه هواپیمای جاسوسی خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.
یک سازمان رد یاب هواپیمایی گزارش داده است که یک هواپیمای EP-E3 نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع 7010 پایی در آسمان شبه جزیره کره پرواز کرده است. همچنین دو هواپیمای جاسوسی RC-135V و E-8C دیگر نیز در همین منطقه و در ارتفاعات 9 هزار پایی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پرواز کرده و گشت زنی کرده‌اند.
براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا پس از آن انجام گرفته که کره شمالی دو پرتابه از نوع کوتاه‌بُرد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
کره جنوبی از طریق خطوط ارتباطی خود با پیونگ یانگ نسبت به اقدام موشکی جدید کره شمالی ابراز تاسف کرده است و آن را برخلاف یادداشت تفاهم نظامی میان دو طرف که سال گذشته به امضا رسید خوانده است.
این گزارش افزود: به دنبال توقف کامل مذاکرات اتمی میان آمریکا و کره شمالی و تشدید تنشهای لفظی درباره تحولات شبه جزیره کره، احتمال دارد کره شمالی آزمایشهای موشکی بیشتری طی روزهای آینده انجام دهد.

نظر شما