شناسهٔ خبر: 36698176 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افتتاحیه جلسات ارتقاء قاریان ممتاز برگزار شد

افتتاحیه جلسات ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۶ آذرماه در سالن همایش کوثر واقع در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاحیه جلسات ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این برنامه که باحضور جمعی از قاریان ممتاز تهرانی و ارتباط تصویری تعدادی از قاریان ممتاز استان ها همراه بود، پس از تلاوت مجتبی پرویزی، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، با اشاره به اهتمام و تجربه ربع قرن شورا در برگزاری جلسات ارتقاء و آموزش قاریان در سطوح عالی، گفت: در حاشیه این جلسات که دو نوبت در ماه برگزار می شود، دنبال تولید تلاوت های متعدد از قاریان محترم جهت پخش از صدا و سیما هستیم. در این خصوص شبکه قرآن و معارف سیما هم به میدان آمده و همه چیز برای یک جهش در حوزه تولید تلاوت های زیبا از قاریان توانمند کشورمان و پخش آن از رسانه ملی فراهم است.

میرزاجانی ادامه داد: تلاوت هایی که توسط قاریان عزیز در این جلسات انجام می شود با رویکرد مجلسی در عین رعایت استانداردهای لازم خواهد بود. بنا نداریم به قالب کلیشه ای تلاوت های مسابقه ای دامن بزنیم. پس از هر تلاوت هم دو نفر از اساتید برجسته حاضر در جلسه، به نقد و تحلیل این تلاوت ها خواهند پرداخت.

وی گفت: در این جلسات، در کنار طرح مسائل فنی تلاوت، مصمم هستیم در حوزه های مورد نیاز دیگر مثل مفاهیم و معارف هم از حضور اساتید خبره استفاده کنیم.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن درخصوص کیفیت مشارکت قاریان استان ها در این جلسات افزود: بخشی از زمان هر جلسه ارتقاء به پخش تلاوت قاریان ممتاز استان ها و سپس ارائه نقد و تحلیل اساتید حاضر در جلسه پیرامون آن تلاوت اختصاص می یابد. قاری هم به صورت تصویری در این فرایند مشارکت خواهد کرد، البته تلاش مان این است که در هر جلسه بتوانیم حداقل میزبان یک نفر از قاریان غیرتهرانی باشیم.

در ادامه اولین جلسه ارتقاء با حضور سیدمحسن موسوی بلده و قاسم رضیعی، رسول تمجید و مرتضی شکوری تلاوت کردند و اساتید حاضر در جلسه هم به نقد و تحلیل این دو تلاوت پرداختند.

لازم به ذکر است جلسات ارتقاء قاریان به همت مدیریت آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن، بعد از مغرب چهارشنبه ها به صورت هفته در میان برگزار می شود.

گفتنی است جلسه ارتقاء دعاخوانان و دومین دوره آموزش عالی قاریان ممتاز هم از هفته گذشته آغاز به کار کرده است.

برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید.

نظر شما