شناسهٔ خبر: 36686965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حزب آبی - سفید اعلام کرد:

در هیچ دولتی به ریاست نتانیاهو مشارکت نخواهیم کرد

با ادامه و افزایش بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی تاکید حزب آبی - سفید بر عدم مشارکت در هر کابینه ای به ریاست نتانیاهو، اسرائیل به برگزاری سومین انتخابات خود در سال جاری میلادی نزدیک تر شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، موشه یعلون از حزب آبی - سفید اعلام کرد گروهی از این حزب با یولی ادلشتاین رئیس کنست رژیم صهیونیستی دیدار کرده تا از برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در اسرائیل جلوگیری کند.

 

وی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: ائتلاف آبی - سفید برای تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت حزب لیکود تلاش می کند چنانچه از ابتدا این مساله را اعلام کرده است، ما همچنین تاکید داریم که برای نخست وزیری متناوب گانتز و نتانیاهو نیز آمادگی داشته اما به شرط آنکه گانتز اولین نخست وزیر این کابینه باشد.

 

پایگاه خبری عبری زبان i24 به نقل از موشه یعلون افزود: ما هرگز به دولتی که ریاست آن بر عهده نتانیاهو باشد نخواهیم پیوست چرا که وی هنوز در دادگاه از اتهامات خطرناک خود تبرئه نشده است، ما همچنان به تلاش برای دستیابی به وحدت و جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد کنست ادامه می دهیم اما از اصول و تعهدات خود در مقابل رای دهندگان به این ائتلاف عقب نشینی نخواهیم کرد.

 

روز گذشته نیز ادلشتاین از دو حزب لیکود و آبی - سفید خواست با انجام رایزنی های لازم با یکدیگر برای دستیابی به راهی جهت خروج از بحران سیاسی کنونی و تشکیل کابینه وحدت ملی تلاش کنند.

 

وی در این خصوص گفت: اسرائیل در شرایط اضطراری قرار داشته و این وضعیت به سقوط اقتصادی و اجتماعی ما منجر خواهد شد و این یک هشدار واقعی است، این یک مقطع حساس سیاسی برای اسرائیل بوده و می توان در آن تفاوت میان رهبران واقعی و افراد ترسو را دریافت.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما