شناسهٔ خبر: 3667990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث فرهنگی | لینک خبر

محسن سرخو مطرح کرد

اعتراض به هزینه‌کردن بودجه شهرداری برای دعواهای جناحی

پلاکاردهای توزیع‌شده توسط بسیج شهرداری تهران در راهپیمایی 22 بهمن در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، کار اعضا را به درگیری لفظی کشاند. در راهپیمایی چهارشنبه هفته گذشته پلاکاردهایی با شعار «توافقات ننگین مایه ذلت ماست» در بین مردم توزیع شده بود که گویا از طرف بسیج شهرداری تهران توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – پلاکاردهای توزیع‌شده بین راهپیمایی‌کنندگان 22 بهمن باعث شد برخی اعضای شورای شهر تهران نسبت به عملکرد این زیرمجموعه از شهرداری تهران اعتراض کنند. در زمان بررسی بودجه بسیج شهرداری که 10 میلیارد است محسن سرخو از همکاران‌اش خواست این بودجه را کم کنند.

 

سرخو معتقد است چرا باید بودجه‌ای تصویب شود که «در مخالفت با دولت و کارهای جناحی و حزبی» مصرف شود. به اعتقاد او در اینکه آمریکا همواره با ملت ایران دشمنی کرده، هیچ تردیدی نیست اما بیان اینگونه مسائل نباید اهرمی برای تضعیف دولت و تضعیف تیم مذاکره کننده باشد.

 

 او همچنین به برنامه 5 ساله شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: «به خاطر ندارم کسی در بودجه‌ها و در اعتبار 5 ساله شهرداری تهران مبلغی را برای تضعیف دولت پیش‌بینی کرده باشد و شهرداری نباید اجازه بدهد که از اعتباراتش برای تضعیف دولت بهره‌گیری شود.

 

به اعتقاد سرخو این مساله قطعا خلاف قانون است و تخلف شهرداری تهران تلقی می‌شود که باید در قبال آن پاسخگو باشد؛ حال می‌خواهد این تخلفات به اسم بسیج و یا به اسم هر کس دیگر صورت بگیرد. کسانی که به بیت‌المال و حق‌الناس اعتقاد دارند، نباید از این وجوه که متعلق به مردم است، برای اغراض سیاسی استفاده کنند.

 

در همین زمان محسن پیرهادی،‌ عضو شورای شهر تهران که همزمان ریاست بسیج شهرداری را عهده‌دار است با سرخو مخالفت کرد و گفت: تصویر شما از این رویکرد بسیج مخالفت با آمریکا و دولت است در حالیکه تا امروز هیچ دولتی به رویکرد بسیج اعتراض نکرده، ولی اگر اعتراض کند هم از گفتمان انقلاب خارج نمی‌شویم.

 

پیرهادی گفته‌های سرخو را توهین به بسیج قلمداد کرد اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران پاسخ‌اش را داد و گفت: «آنقدرها هم به بسیج توهین نشده است». اما موضوع به همین جا ختم نشد و در حالیکه رئیس شورا همه را به آرامش دعوت می‌کرد گفتگوهای سرخو و پیرهادی به مشاجره لفظی تبدیل شد و در نهایت با پادرمیانی اعضا به اتمام رسید.

نظر شما