شناسهٔ خبر: 36674868 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

نگاه پر معنی دختر نجفی به پدر در دادگاه + عکس

دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد امروز چهارشنبه (۶ آذر) در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به صورت علنی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

JNHde7Rgn4Jl

محمدعلی نجفی در دفاعیات خود درباره قتل میترا استاد گفت:در کیفرخواست آمده که من مبادرت به شلیک ۵ گلوله کردم در حالی که لفظ مبادرت بیانگر انجام فعل با قصد و اراده است اما گلوله‌های شلیک شده بدون اراده و در حالت کشمکش و به صورت غیرارادی شلیک شده است.

​در ادامه جلسه محاکمه دوباره محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم است، قاضی کشکولی نظریه جدید هیئت کارشناسی را قرائت کرد و گفت: در این نظریه آمده است که با توجه به نوع شلیک گلوله و گلوله خارج شده از بدن مقتول، اصابت گلوله به دیوار و پس از آن به بدن مرحوم میترا استاد متصور نیست.

وی اتهامات محمدعلی نجفی دایر بر مباشرت در قتل عمدی میترا استاد به واسطه شلیک گلوله، حمل و نگهداری سلاح و مهمات به‌صورت غیرمجاز و ایراد صدمه عمدی بدنی غیرمنتهی به فوت عنوان کرد و از نجفی خواست دفاعیات خود را ارائه کند.

متهم در بدو امر اتهامات مطروحه را رد کرد و گفت: اولین باری که در این دادگاه صحبت کردم نیز گفتم که هدف اصلی من در بیان مطالب کمک به کشف حقیقت و تبیین واقعه‌ای است که هفتم خرداد امسال به وقوع پیوست و اکنون نیز با همین نیت در اینجا هستم نه با نیت تبرئه خودم.

نجفی اضافه کرد: مجموعه شواهد و قرائن این حادثه حاکی از آن است که از ابتدا، پیچیدگی‌ها و ابهامات زیادی در ارتباط با موضوع وجود داشته است و بخشی از پیچیدگی ها به این امر برمی‌گردد که من به عنوان مسبب حادثه دقیقاً نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده که منجر به فوت آن مرحومه شده است.

وی گفت: همانطور که کارشناسان اسلحه نیز تأیید کرده‌اند شلیک‌ها در حالت عدم تعادل و به صورت غیرارادی انجام شده و اصابت گلوله‌ها که از ۵ گلوله ۴ گلوله به دیوار، سقف و کابینت برخورد کرده، موید این مسئله است و همین مطلب به حادثه یک صورت مبهم و معماگونه داده است.

نجفی افزود: من بعد از وقوع حادثه، برخی از اطلاعات را دریافت کردم به عنوان مثال در اداره آگاهی مطلع شدم که ۵ گلوله شلیک شده است در حالی که قبل از آن فکر می‌کردم ۴ گلوله شلیک شده است


 

 

 

نظر شما