شناسهٔ خبر: 36661372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نوشیدن عرقیات گیاهی

با نزدیک شدن به تابستان بدن ما هم همگام با طبیعت دچار تغییراتی می‌شود که روی عملکرد اندام‌ها و دستگاه‌های درونی تاثیر می‌گذارد و تاثیرات زیادی دارد. به گفته‌ی حکمای طب سنتی باید تدابیری اندیشید که در این فصل و ماه بدن به تعادل برسد تا بتواند در برابر گرمای شدید تابستان مقاومت کند.

صاحب‌خبر -

نوشیدن عرقیات گیاهی

نوشیدن آب خیار، آب آلبالو، آب گیلاس، آب هندوانه، آب ماست، شربت سکنجبین، شربت ریواس، شربت انار، شربت تمبر‌هندی، شربت غوره، شربت نارنج و لیمو بعد از غذا و ماءالشعیر سنتی بهترین گزینه‌های پیشنهادی برای این فصل است. عرق شاتره را در این ماه زیاد بخورید ضد خارش‌های پوستی است و برای کبد بسیار نشاط آور است عرق بید تصفیه‌کننده خون است و زردی پوست را کاهش می‌دهد عرق بیدمشک تقویت‌کننده قلب و عروق است و ضد تپش قلب نیز است.

مصرف به اندازه عرقیات گیاهی بسیار مفید است و سلامت را تضمین می‌کند و برای حفظ تندرستی در فصل بهار عرق شاتره و بیدمشک بنوشید. در این فصل با لباس‌های نخی و پنبه‌ای ورزش کنید و لباس‌های خنک انتخاب کنید از خوردن غذا‌های با طبع گرم خودداری کنید و باید فعالیت بدنی مقاومی داشته باشید تا به واسطه فعالیت بدنی وادار به تعریق بیش از حد نشویم.
 
 
منبع:ایران ناز

نظر شما