شناسهٔ خبر: 36623202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ممبینی در صحن مجلس:

مکانیزم قیمت‌گذاری کالاها و خدمات هر چه سریع‌تر انجام شود

زهرا علیدادی

رئیس اتاق اصناف گفت: وزارت صمت باید کنترل تورم، نرخ‌گذاری کالاها و خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ممبینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره موضوع کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور داریم و از آغاز طرح اصلاح قیمت بنزین، نظارت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و پیگیری مصوبات ستاد تنظیم بازار نیز در دستور کار ماست.

وی با بیان اینکه عملیات نظارت بر بازار هم به طور جدی در حال پیگیری است، گفت: تغییر قیمت بنزین بالطبع روی قیمت سایر خدمات و کالاها تأثیر دارد.

رئیس اتاق اصناف بیان کرد: از آنجایی که در حوزه خدمات، از حمل و نقل بسیار زیاد استفاده می‌شود، بیشترین نگرانی ما مربوط به سهمیه‌های سوخت حمل و نقل است که امیدواریم مشکل آنان، حل و قیمت خدمات هم کنترل شود.

ممبینی تأکید کرد: درخواست ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که برای کنترل تورم، باید نرخ‌گذاری کالاها و خدمات در دستور کار قرار گیرد و انتظار ما این است که مکانیزم قیمت‌گذاری هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: اتاق اصناف به صورت رسمی اعلام کرده در صورتی که سهمیه‌های سوخت تعیین شود، افزایش قیمت‌ها مبتنی بر مکانیزم قیمت‌گذاری رعایت می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی‌های تلفنی در کشور داریم که تا امروز حتی یک لیتر سوخت هم برای آنان تأمین نشده و امیدواریم که وزیر نفت در تأمین سوخت آنان اهتمام لازم را داشته باشد.

نظر شما