شناسهٔ خبر: 36561897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

ابعاد ناکارآمدی دولت را با مردم در میان خواهیم گذاشت

شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي درباره تحولات اخير کشور بيانيه‌اي را صادر و تأکید کرد: ان شاءالله با بازگشت آرامش به کشور عزيز اسلامي، ابعاد ديگري از ناتوانايي ها و ناکارآمدي هاي دولت را با مردم در ميان خواهيم گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي درباره تحولات اخير کشور بيانيه‌اي را صادر و تأکید کرد: ان شاءالله با بازگشت آرامش به کشور عزيز اسلامي، ابعاد ديگري از ناتوانايي ها و ناکارآمدي هاي دولت را با مردم در ميان خواهيم گذاشت.
متن کامل بيانيه شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي به شرح زير است:
طي روزهاي گذشته، کشور و مردم عزيز ايران اسلامي روزهاي تلخ و عبرت آموزي را پشت سر گذاشتند که اگر فتوت، مجاهدت و تدبير مقام معظم رهبري و بصيرت و هوشياري ملت صبور نبود، رخدادهاي اين چند روز مي توانست آسيب ها و تخريب هاي
جدي را براي کشور به‌دنبال داشته باشد. موضوع افزايش قيمت بنزين اگرچه در امتداد طرح هدفمندي يارانه ها مورد تصويب شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا قرار گرفته بود اما طبيعتا شيوه اجرايي شدن اين مصوبه که بخش هاي مختلف اقتصاد و اقشار وسيعي از جامعه را تحت تأثير قرار مي دهد، مي بايست مانند تجارب و سوابق قبلي با تدابيرو توجيهات و اقناع گري گسترده مقدماتي توأم مي بود که متأسفانه دولت و مجريان مصوبه به دليل بي تدبيري و ناکارآمدي و يا عامدانه، اين مصوبه را بي مقدمه و به نحو شوک آوري اجرايي کردند. تنش اجتماعي حاصل از اين بي تدبيري و عدم توجه به افکار عمومي بستري را فراهم آورد تا در کنار اعتراضات مردمي و منطقي، جريانات معاند و ضدمردمي زمينه را فراهم ديده و ضمن منحرف ساختن مطالبات و اعتراضات اساسي و اصلي مردم، با آشوبگري اغتشاش و خشونت، در برخي از شهرهاي کشور اماکن عمومي و خصوصي را مورد حمله قرار داده و خسارت‌هاي سنگين مالي و جاني به بار آورند. بر بستر بي تدبيري دولت و سوء استفاده جريان هاي معاند و خشن، قدرت‌هاي سلطه جو نيز تلاش کردند تا از طريق مداخلات آشکار و پنهان، امنيت کشور را مخدوش سازند که ورود حکيمانه و مجاهدانه رهبر معظم انقلاب و هوشياري ايشان در قبال طراحي دشمن خارجي، تمام دستگاه ها و اقشار مختلف ملت را هوشيار ساخت تا به سرعت در برابر سوء استفاده دشمن خارجي از تحولات تلخ داخل کشور ايستادگي نموده و اجازه انحراف در سويه تحولات را ندهند و ضمن بستن روزنه هاي ناامني، آرامش را به کشور بازگردانند. علي ايحال با درايت رهبري و هوشياري قاطبه مردم، دشمنان نتوانستند به رغم برخي هزينه ها و آسيب هاي وارد آمده به کشور به اهداف کلان خود نائل آيند و طراحي‌هاي آنان به شکست انجاميد، اما در عين حال تحولات و رخدادهاي اخير نيازمند موشکافي و تحليل جدي است و ضمن هوشياري در قبال طراحي و نقشه هاي دشمنان و قدرت‌هاي بيروني، ضرورت دارد که بسترهاي دروني چنين سوء استفاده ها و نفوذهايي مورد بررسي و مداقه قرار گيرد تا خداي ناکرده در آينده نيز شاهد چنين تجارب تلخي نباشيم.
اکنون که اجراي طرح آغاز شده است، اولا دولت وظيفه دارد همان‌طور که رهبر انقلاب تکليف کردند اصلاحات ممکن را براي کاهش تبعات و آسيب ها دنبال نمايد و اقدامات حمايتي خود را از کسب و کارهاي خرد مبتني بر بنزين، اعلام و نيز بر نظارت ها بر نحوه توليد و توزيع کالاهاي اساسي متأثر از تغيير قيمت بنزين و يا حتي اثرات رواني آن تشديد نمايد. ثانيا مجلس که يکي از مقصرين جدي فشار بر مردم است و ساير دستگاه هاي ذي ربط بايد توان حداکثري خود را به کمک دولت بياورند تا منابع آزاد شده به شکل شفاف به مردم باز گردد.
دولت مستقر و شخص رئيس جمهور که در ماه هاي اخير مکررا خواهان و مدعي برگزاري همه پرسي و رفراندوم در مسائل کشور بوده اند، از اين پس بايد به جاي محرمانگي در مواجهه با مردم، به شکل شفاف و رو در رو در ارتباط با برنامه هاي کاهش آسيب به مردم و رفع نگراني آنها، با ملت سخن بگويند و ضمن پذيرش مسئوليت خود در اين اشتباه ها، توجه بيشتري به اقناع افکار عمومي داشته باشند.
اصلاح طلبان و تکرار کنندگان انتخابات هاي رياست جمهوري و مجلس در سال هاي اخير نيز از متهمان اصلي بي تدبيري هاي دولت هستند. آنها حاميان هميشگي و نفع برندگان مستمر دولت فعلي بوده اند و نمي توانند نقش خود در آشفتگي هاي اقتصادي ۶ سال اخير کشور در ماجراي ارز و بنزين را انکار کنند. جاي شاکي و متشاکي عوض نخواهد شد و تقصير تاريخي اين جماعت سياست باز هرگز فراموش نخواهد شد. نئوليبرال ها و ليبرال هاي اقتصادي و فرهنگي که در سال هاي پس از جنگ معمولا دولت را در اختيار داشته اند متهمان اصلي مشکلات اقتصادي در کشور هستند.
ان‌شاءالله با بازگشت آرامش به کشور عزيز اسلامي، ابعاد ديگري از ناتوانايي ها و ناکارآمدي هاي دولت را با مردم در ميان خواهيم گذاشت. مردمي که حاميان اصلي کشور، انقلاب و نظام اسلامي هستند و ان شاءالله با بصيرت و ايمان خود، به زودي دولت و مجلس را به ريل انقلاب بر مي‌گردانند.

نظر شما