شناسهٔ خبر: 36496494 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی صادرات سه میلیارد دلاری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تبریز با اشاره به سیر صعودی صادرات استان در سال جاری پیش‌بینی کرد که ارزش صادرات این خطه تا پایان امسال به سه میلیارد دلار برسد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یونس ژائله  با اشاره به صادرات 1.8 میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در هفت ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و 600 هزار تن کالا از مبادی گمرکی استان صادر شده است.

 

وی افزود: صادرات غیر نفتی استان امسال 50 درصد از لحاظ ارزش و 97 درصد از نظر حجمی افزایش یافته است.

 

رییس اتاق بازرگانی تبریز یادآوری کرد: 80 درصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و چین بوده است.

 

وی همچنین گفت: در هفت ماهه امسال بیش از 311 هزار تن به ارزش افزون بر 700 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

 

وی ادامه داد : این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب 74 و 35 درصد افزایش داشته است.

 

ژائله اضافه کرد: بخش عمده واردات آذربایجان شرقی هم شامل مواد اولیه و ماشین آلات بوده که منجر به تولید، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

 

برگزاری بیست  ویکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز

 

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین از برگزاری بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز در تاریخ 29 آبان جاری خبر داد.

 

ژائله گفت: این همایش ملی را اتاق بازرگانی تبریز به منظور هم اندیشی ، همگرائی و هم افزایی در حذف قوانین و مقررات بازدارنده و تدوین و تصویب و قوانین تسهیل کننده مبادلات تجاری و توسعه صادرات با محوریت راهکارهای بهبود فضای کسب و کار برای رونق تولید و توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی برگزار می کند.

 

وی با بیان اینکه در این همایش برای اولین بار از روسای اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه نیز دعوت شده است، تشریح کرد: حضور فعال روسا و اعضای 5 اتاق بازرگانی کشورهای همسایه می تواند توانمندی تبریز را به صورت بین المللی و منطقه ای معرفی کند.

 

ژائله، روسای اتاق‌های بازرگانی پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و عراق را مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد و افزود: از روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اوراسیا هم برای شرکت در این همایش دعوت کرده ایم.

 

منبع: ایرنا

نظر شما