شناسهٔ خبر: 3648137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ادامه روند کاهشی قیمت طلا

صاحب‌خبر -
قیمت طلا در بازار تهران بر خلاف رشد 6 دلاری اونس جهانی رومد کاهشی به خود گرفته است.
هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران امروز (دوشنبه) با نوسانات متعادلی همراه بود که در حال حاضر روند نزولی به خود گرفته و این در حالی رخ داده که نرخ اونس جهانی از لحظه آغاز بازار بعد از تعطیلات آخر هفته میلادی 6 دلار رشد داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، کاهش قیمت طلا نیز متاثر از کاهش قیمت دلار است که نرخ این ارز از صبح روند کاهشی با سرعت اندک به خود گرفته است.

اما این تغییرات نرخ اونس جهانی و ارزش طلا رد بازار تهران نتوانست قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی را تغییر دهد و قیمت این دو نوع سکه همچنان در بیش‌ترین حد خود باقی مانده است.

در حال حاضر نرخ اونس جهانی 1235 دلار و 30 سنت، طلا 18 عیار 101 هزار و 133 تومان، مثقال طلا 438 هزار و 500 تومان، سکه بهار آزادی 990 هزار تومان،‌سکه امامی 992 هزار تومان، نیم سکه 499 هزار تومان، ربع سکه 270 هزار تومان و سکه یک گرمی 173 هزار تومان معامله می‌شود.

در رابطه با افزایش 6 دلاری نرخ اونس جهانی محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بر این عقیده است که افزایش 6 دلاری نرخ اونس جهانی در روز اول هفته میلادی غیر طبیعی نیست.

او به اقتصادنیوز گفت: معمولا در روزهای اول هفته نرخ در پی تغییر روند عرضه و تقاضا در بازار‌های جهانی دستخوش تغییر می‌شود.

نظر شما