شناسهٔ خبر: 36463199 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پاسخ محکم فوق ستاره پرتغالی به انتقادات اخیر؛ این رونالدوی شگفت انگیز!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در جریان برد 6-0 پرتغال مقابل لیتوانی، کریستیانو رونالدو بار دیگر موفق شد فاصله خود با علی دایی در صدر جدول گلزنان را کاهش دهد.
به گزارش آریا، رونالدو با ثبت هت تریکی دیگر به 98 گل ملی دست یافت و فقط 11 گل تا رسیدن به علی دایی، بهترین گلزن تاریخ رقابت های ملی، فاصله دارد. همچنین تعداد هت تریک رونالدو نیز به عدد 55 رسید، که 46 هت تریک باشگاهی (رئال مادرید (44)، منچستریونایتد (1) و یوونتوس (1)) و 9 هت تریک ملی بوده و اکنون رونالدو با عبور از علی دایی به تنهایی رکورددار هت تریک در سطح ملی است، تا پس از سال ها علی دایی دیگر این رکورد را در اختیار نداشته باشد. رونالدو در 12 کشور مختلف (انگلیس، هلند، ایرلندشمالی، ترکیه، سوئد، ارمنستان، ژاپن، اسپانیا، روسیه، ایتالیا، پرتغال و لیتوانی) موفق به ثبت هت تریک شده است.
لیتوانی با دریافت 7 گل از کریستیانو رونالدو، بیشتر از هر کشور دیگری دروازه اش در مقابل این فوق ستاره دنیای فوتبال باز شده است. رونالدو موفق شد رکوردی دیگر که سال ها در اختیار علی دایی بود را بشکند. علی دایی که تا پیش از این با به ثمر رساندن 59 گل ملی در مسابقات مقدماتی رقابت های ملی رکورددار بود (36 گل مقدماتی جام جهانی و 23 گل مقدماتی جام ملت های آسیا)، اکنون کریستیانو رونالدو را بالاتر از خود می بیند. کریستیانو رونالدو در هر دو رقابت های مقدماتی یورو و جام جهانی 30 گل به ثمر رسانده و مجموعاً با 60 گل زده در مسابقات مقدماتی رقابت های ملی رکورددار است. از سویی کریستیانو رونالدو به دومین بازیکن تاریخ فوتبال پس از پله بدل شد که در 13 سال مختلف به آمار 30+ گل دست می یابد. لیونل مسی (12 سال) در رده بعدی قرار دارد.
اما مطمئنا مهم‌تر از پیروزی پرتغال، اتفاق مهم برای رونالدو نزدیک‌تر شدن به رکورد علی دایی بود؛ او توانست در شبی که همه توجه مردم ایران به مسئله گرانی بنزین و رسیدن قیمت بنزین آزاد به 3000 تومان و بنزین سوپر به 3500 تومان بود، با استفاده از بهترین انرژی و سوخت ممکن در بازار، مقابل لیتوانی هت‌تریک کند و آمار گل‌های خود را به 98 گل رسانده تا اختلاف گل‌های خود با شهریار فوتبال ایران و آقای گل جهان را به 11 گل کاهش دهد. رونالدو که در پنج مسابقه از 6 مسابقه اخیرشان مقابل سوئیس(3 بار)، صربستان، لیتوانی(4 بار)، لوکزامبورگ و اوکراین موفق به گلزنی شده بود، در بازی برگشت برابر لیتوانی هم توانست با ثبت یک هت‌تریک دیگر، به علی دایی 109 گله نزدیک‌تر از همیشه شود و اکنون تنها 12 گل با شکستن رکورد مهاجم سابق تیم ملی ایران و آقای گلی در جهان فاصله دارد.
پرتغال یکشنبه شب آینده در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقدماتی یورو 2020 مهمان لوکزامبورگ است که این مسابقه رونالدو را به 12 گل نمی‌رساند، اما می‌تواند این فوق ستاره فوتبال جهان را در زدن گل‌های ملی سه رقمی کرده و او را تبدیل به دومین بازیکن جهان پس از علی دایی کند که به این مهم می‌رسد. علی دایی نخستین گل ملی خود را در چهارم تیرماه 72 و در مرحله مقدماتی جام جهانی 1994 برابر تایوان و در حالی که 24 سال سن داشت به ثمر رساند و آخرین گل ملی خود را نیز در دهم اسفندماه 84 در دیدار  دوستانه مقابل کاستاریکا زد تا در طول 12 سال و 8 ماه، بتواند به آمار 109 گل ملی و آقای گلی جهان دست یابد.
اما رونالدو خیلی زودتر و در حالی که 19 ساله بود، نخستین گل ملی خود را در جریان شکست پرتغال برابر یونان در بازی افتتاحیه یورو 2004، در بیست و سوم خردادماه 83 به ثمر رساند و در مدت زمان بیشتری نسبت به علی دایی(15 سال و 7 ماه) توانست به 11 گل اختلاف با او برسد. ستاره پرتغالی هم‌اکنون 34 ساله است و با این آمادگی فوق‌العاده و میل به گلزنی فراوانی که دارد، اصلا بعید نیست که بتواند رکورد علی دایی را بشکند؛ موضوعی که شهریار فوتبال ایران نیز به آن اذعان دارد و تاکید کرده که رونالدو می‌تواند از مرز 109 گل ملی او عبور کند؛ مگر اینکه یک بدشانسی و مصدومیت شدید سد راه رونالدو برای رسیدن به این مهم شود.
بعد از جنجال‌های زیادی که تعویض او در دیدار اخیر یوونتوس و میلان و بیرون رفتن سریعش از تونل کنار زمین به وجود آورده بود، سرمربی یووه مدعی شد که علت تعویض کریستیانو آسیب‌دیدگی زانو بوده. ولی رونالدو دیشب در مقابل لیتوانی 83 دقیقه بازی کرد، هیچ نشانه‌ای از خستگی بروز نداد و سه گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند. فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال در پایان بازی گفت:" ما با یک کریستیانو به شدت باانگیزه روبرو هستیم که همیشه تمام سعی‌اش را برای تیم می‌کند. رونالدو امشب سه گل به ثمر رساند که برای او طبیعی است".
سرمربی پرتغال در ادامه صحبت هایش درباره بازی با لیتوانی گفت:" بازیکنان ما به برنامه بازی تیم وفادار ماندند. ما در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. بازی‌مان تنوع زیادی داشت و کنترل را کاملا در اختیار داشتیم. در نیمه اول می‌توانستیم گل های بیشتری بزنیم ولی بعد از زدن گل چهارم دیگر می‌توانستیم کمی آرام‌تر بگیریم و برای بازی بعدی انرژی ذخیره کنیم. ما تلاش می‌کنیم لوکزامبورگ را به همین شکل شکست بدهیم ولی برای آماده شدن و ریکاوری فقط 72 ساعت وقت داریم".

نظر شما