شناسهٔ خبر: 36310923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شفافیت و اتاق شیشه‌ای، زمینه فساد را از بین می‌برد/ دولت الکترونیکی راهکار مناسب مبارزه با فساد است/ کاستن از تعارض منافع و تلاش برای حداکثرسازی شفافیت، راهکارهای مقابله با فساد هستند

فاطمه حسینی، ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره فساد اقتصادی در کشور گفت: اول باید درک از فساد را با آنچه خودِ فساد است از هم تفکیک و متمایز کنیم، بعد بدانیم در سایه شفافیت است که می‌توانیم با ساختن اتاق شیشه‌ای و روشن کردن ابعاد همه‌جانبه امور جلوی بروز فساد و پرورش مفسد را بگیریم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| فاطمه حسینی، ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره افزایش فساد در کشور گفت: وقتی صحبت از فساد پیش می‌آید چند موضوع مهم مطرح است، اول اینکه درک از فساد را با آنچه خود فساد است از هم تفکیک کنیم. تمایز بین این 2 موضوع مهم است.

 

عضو فراکسیون امید مجلس به نکته دیگری در این باره اشاره کرد: هر چقدر برای شناسایی و کاستن تعارض منافع در کنار حداکثرسازی شفافیت همه‌جانبه تلاش شود، می‌تواند کمک کند که فساد امکان و مجرای ظهور و بروز کمتری پیدا کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار مقابله با بروز فساد در کشور توضیح داد: شناسایی و کاستن از تعارض منافع ملی و تلاش برای حداکثرسازی شفافیت، از عمده راهکارهای مقابله با فساد است.

 

حسینی تاکید کرد: شفاف‌سازی موارد مختلف می‌تواند بهترین راهکار مقابله با فساد باشد، چراکه اگر همه کارها را در اتاق شیشه‌ای و شفافی انجام دهیم، دیگر نقطه تاریک و مبهمی وجود نخواهد داشت که زمینه‌ساز بروز و ظهور فساد یا پرورش مفسد شود.

 

او همچنین ادامه داد: شفافیت می‌تواند باعث از بین رفتن ابهام در امور و روشن شدن نقاط تاریک و از بین رفتن زمینه فساد شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ این پرسش که «به نظر شما نقش سازمان‌های اطلاعاتی و ناظر در جلوگیری از بروز فساد چقدر است» گفت: جدا از سازمان‌های کنترلی و ناظر، یکی از مواردی که باید مد نظر داشت ابزارهایی است که می‌تواند به کنترل بروز فساد کمک کند.

 

این نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید توجه کرد الکترونیکی‌سازی و روی آوردن به این سیستم نظارتی، به نحوی که بسیاری از سامانه‌ها و دولت الکترونیکی هم در آن دخیل باشد، می‌تواند به شناسایی مواردِ دارای ریسک بالا کمک کند و جزو ابزار یک ناظر برای نظارت بر دستگاهش باشد.

 

نظر شما