شناسهٔ خبر: 36277944 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

خداحافظی استارها از فوتبال/ بی‌نام‌ونشان‌ها امپراتوری می‌کنند

تیم‌های بزرگ و پرستاره دیگر مانند گذشته ویترین باشکوهی ندارند و تاکتیک‌های خاص و منحصر به فرد آقایان خاص تا حدود زیادی نخ نما شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرویس ورزش مشرق – چندی پیش گری لینه‌کر در برنامه خود به فوتبال ستاره زده و تاکتیک‌های نخ نما شده درباره ظهور قدرت های تازه در فوتبال هشدار داد. لینه‌کر البته اگر در همان تاریخ از نتیجه بازی‌های دوم نوامبر با خبر بود، با غلظت بیشتری این هشدار را به دنیای فوتبال اعلام می‌کرد. باور کردنی نبود، شکست منچستریونایتد از بورنموث، توقف خانگی آرسنال مقابل ولورهمپتون، شکست بارسلونا با مسی مقابل لوانته بحران زده، توقف رئال مادرید در خانه مقابل بتیس و البته شکست عجیب ۵ بر یک بایرن مونیخ برابر فرانکفورت!

از این دست اتفاقات در فصل جاری دنیای فوتبال باشگاهی کم رخ نداه است؛ تیم‌های کم نام و نشانی که خود را تا سطح مدعیان جدی قهرمانی در جدول باشگاهی کشور خود مطرح می‌کنند. تیم‌های بزرگ و پرستاره دیگر مانند گذشته ویترین باشکوهی ندارند و تاکتیک‌های خاص و منحصر به فرد آقایان خاص تا حدود زیادی نخ نما شده است. در آلمان مونشن گلادباخ صدرنشین است و لایپزیک و فرایبورگ و فرانکفورت شانه به شانه بایرن مونیخ و دورتموند حرکت می کنند. در اسپانیا گرانادا یک امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارد! در انگلیس لسترسیتی و شفیلد یونایتد و بورنموث بالاتر از منچستریونایتد در نیمه بالایی جدول قرار دارند! در ایتالیا آتالانتا و کالیاری بالاتر از میلان در جمع ۷ تیم اول حضور دارند!

 

در این رابطه یکی از فنی ترین تحلیل‌ها را یورونیوز در بخش بین الملل خود منتشر کرده و آورده است:

تنها پدیده ای که به موضوع از قبل شکست خورده دهکده جهانی چراغ سبز نشان داد، فوتبال اروپا بود، فوتبال باشگاهی و حتی ملی در قاره سبز به قدری شبیه و نزدیک شده که دیگر نمی‌شود با قاطعیت یک تیم باشگاهی را مدعی و کهکشانی نامید و تیمی دیگر را از قبل شکست خورده و محکوم به نابودی، حالا باید داور سوت بازی را به صدا در بیاورد، تیم ها ۹۰ دقیقه تلاش کنند تا در نهایت حتی پس از ثانیه های پایانی بازی مشخص شود که کدام تیم حق داشت، مدعی باشد و خود را قوی تر بداند.

 

فرانکی روسو نویسنده ستون «فوتبال، فوتبال» در این خصوص خاطرنشان می‌کند:

وقتی فیفا کلاس‌های فوق تخصصی و سطح یک خود را در دورترین روستاهای نیجریه هم برگزار می‌کند، البته که موافقان و مخالفان خودش را دارد اما نتیجه ای جز نزدیک شدن فوتبال و سبک های مختلف به یکدیگر نخواهد داشت. امروز  مربی بزرگی مثل گواردیولا اعتراف می‌کند که در چند کارگاه یک روزه فوتبال در فیفا پس از این همه سال درخشش، کوهی از اطلاعات مفید به دست آورده و همچنان نیازمند مطالعه در فوتبال است، سیاست واضح فیفا رعایت عدالت در فوتبال است اما گاهی خود فیفا هم در این راه مشکلاتی دارد و مدیریت اوضاع برایش سخت می‌شود.

نویسنده در ادامه با ذکر مثال قدرت چین در فوتبال دنیا، می‌نویسد:

زمان یک بازی در خاک اسپانیا را دو شرکت چینی تعیین می‌کنند، مالکان آسیایی از اعراب گرفته تا شرق دور، یکی پس از دیگری باشگاه های بزرگ اروپایی را خریداری کرده و یا سهام آنها را تا مرز ۵۰ درصد تصاحب می‌کنند. بازیکنان خوب اما ناآشنا می‌خرند و البته مربیان خوبی هم استخدام می‌کنند.

 

وب سایت مارکا در گزارش ۳ سپتامبر خود با اشاره به دلایل مهم پیشرفت در فوتبال می‌نویسد:

روان شناس خوب، بدن ساز خوب، مربی ماساژ خوب، پزشک خوب، چه کسی می‌تواند این عوامل مهم را نادیده بگیرد؟ این روزها همه چیز در تکنولوژی و مدرن سازی فوتبال خلاصه می شود. مربیان جوان، نسل تازه ای از فوتبال حرفه ای را به دنیای فوتبال معرفی کرده‌اند. مربیانی که شاید تا چند سال دیگر به آفت شهرت مبتلا شوند اما اکنون ناشناخته بوده و در سکوت به کسب افتخار برای تیم خود مشغول‌اند.

 

نظر شما