شناسهٔ خبر: 3623972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ساکی به جای محکوم کردن حمله ضد انقلاب،خواستار آزادی سران فتنه شد؛

اقدام مداخله جویانه آمریکا همزمان با حمله ضد انقلاب به کنسولگری ایران در لندن

با وجود حمله به كنسولگري ايران در لندن از سوي عناصر فتنه گر و منافقین، آمریکا به جای محکوم کردن این اقدام ضد انقلاب،خواستار خروج کروبی، موسوی و رهنورد از حصر شده است و این موضع گیری، نشانه آشکار دخالت در امور داخلی ایران از سوی کشورهای غربی و از جمله آمریکا است.

صاحب‌خبر -
اقدام مداخله جویانه آمریکا همزمان با حمله ضد انقلاب به کنسولگری ایران در لندنگروه بین الملل - روز جمعه 24 بهمن 1393، گروهی از عناصر ضد انقلاب، فتنه گران و سلطنت طلبان به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن یورش برده و اقدام به خرابکاری کردند.

به گزارش بولتن نیوز ، با وجود حمله به كنسولگري ايران در لندن از سوي عناصر فتنه گر و منافقین، آمریکا به جای محکوم کردن این اقدام ضد انقلاب،خواستار خروج کروبی، موسوی و رهنورد از حصر شده است و این موضع گیری، نشانه آشکار دخالت در امور داخلی ایران از سوی کشورهای غربی و از جمله آمریکا است. 

جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون آن که به حمله ضد انقلاب به کنسولگری ایران در لندن اشاره کند و آن را محکوم کند، در اقدامی مداخله‌جویانه بیانیه‌ای را در حمایت از سران فتنه منتشر کرد و خواستار آزادی آنها شد
 این اقدامات چه از نظر حقوق بین المللی، چه از نظر ضرورت احترام متقابل دولت ها به منافع متقابل یکدیگر، کاملا محکوم است و مورد اعتراض شدید رسانه ها، سیاستمداران و ملت ایران است.

مدعیان حقوق بشر در غرب، که دائما کشورها و ملت های دیگر را به نقض حقوق بشر، و نادیده گرفتن حقوق دیگران متهم می کنند، باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا به جای محکوم کردن اقدامات ضد انقلاب در حمله به کنسولگری ایران، همزمان موضع گیری هایی را ارائه می دهند که به معنای نقض آشکار حقوق  ملت ایران و دخالت در امور داخلی ایران محسوب می شود. 


اقدام حمله به کنسولگری ایران در لندن، پس از سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه روز ۲۵ بهمن ماه انجام گرفته که در آن فتنه‌گران در سال 88 در تهران تظاهرات به راه انداختند.
در این زمینه لازم است که وزارت خارجه‌های انگلیس و ایران نسبت به موضوع واکنش نشان دهند و با محکوم کردن آن و اعتراض به گروه های ضد انقلاب، آنها را تحت پیگیرد قانونی قرار دهند و اجازه ندهند که چنین حوادثی تکرار شود. 
در آستانه مذاکرات هسته ای و رسیدن به توافق بین ایران و 5+1 نباید به عده ای اجازه داده شود که با جوسازی و جریان سازی علیه منافع جمهوری اسلامی، فضای توافق و همکاری بین المللی را مخدوش کنند و مانع از تحقق برنامه های صلح آمیز و اجرای قواعد بین المللی شوند. 

اقدام مداخله جویانه آمریکا همزمان با حمله ضد انقلاب به کنسولگری ایران در لندن


آمریکا اگر به توافق با ایران می اندیشد باید از موضع احترام متقابل عمل کند نه این که با سخنان و مواضع نامناسب در امور داخلی ایران مداخله نماید.
آمریکا اگر نگران حقوق افراد و ملت های جهان است بهتر است به شرایط حقوق بشر در بحرین و یمن و عربستان و آمریکا توجه کند و زندان گوانتانامو را تعطیل کند و از قدرت گرفتن تروریست ها در سوریه و عراق جلوگیری کند.

در خواست آزادی سران فتنه اقدامی مداخله‌جویانه از سوی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای مداخله جویانه خواستار آزادی فوری سران فتنه در ایران شد

 جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه بیانیه‌ای را در حمایت از سران فتنه منتشر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه آمده است: چهار سال از زمانی می‌گذرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد سابق ایران و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 این کشور به نام های «مهدی کروبی» و «میرحسین موسوی» و همچنین «زهرا رهنورد» همسر موسوی را بدون آنکه رسماً آنها را به جرمی متهم کند، در بازداشت خانگی قرار داده است.

وی سپس ادامه داد: ما به همراه جامعه بین‌الملل ادامه بازداشت و آزار اعضای خانواده آنها را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنها هستیم.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: قانون اساسی ایران، قوانین و تعهدات بین‌المللی این کشور، حقوق بشر شهروندان و آزادی بنیادین آنها را تضمین می‌کند و اعلام می‌کند که هیچ‌کس نباید تحت بازداشت و دستگیری خودسرانه قرار بگیرد. آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند.

حصر سران فتنه قانونی است 

پیش از این و در تاریخ 16 ماه گذشته (دی‌ماه) اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای صراحتا اعلام کرد که حصر سران فتنه قانونی است.

در بخشی از این نامه آمده بود که حصر سران فتنه را با اصول سی و دوم لغایت سی و هفتم قانون اساسی مغایر دانسته است. این در حالی است که اصول سی و دوم و سی و سوم قانون اساسی که به ممنوعیت دستگیری، بازداشت و تبعید افراد تصریح نموده» چند استثناء «در نظر گرفته است».

طبق این نامه، این استثناءات ، «مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند» (در اصل سی و دوم) و «مگر در مواردی که قانون مقرر می‌دارد» (در اصل سی و سوم) است... بسیار جای تاسف است که نماینده مجلس که باید به ادبیات تقنینی احاطه داشته باشد، تفاوت حصر و محکومیت به حبس یا اعدام را نداند. شورای عالی امنیت ملی دادگاه نیست که کسی را محکوم به حبس یا اعدام کند».
گوانتانامو همچنان فعال است

وزارت خارجه آمریکا در حالی خواستار آزادی این چند نفر در ایران شده است که دولت آمریکا نتوانسته به وعده خود برای بستن زندان گوانتانامو عمل کند و این در حالی است که گزارشات زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از زندانیان این زندان هولناک، بدون آنکه دادگاهی برای آنها تشکیل شود و متهم شوند، سالهای بسیار زیادی از عمر خود را در این زندان گذرانده‌اند.
در 22 ژانویه سال 2009 بود که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از وعده بسته شدن گوانتانامو دستوری را صادر کرد تا به کار این زندان مخوف پایان دهد اما با گذشت 5 سال اگر چه امیدها برای بسته‌شدن این زندان وجود دارد تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.


اقدام مداخله جویانه آمریکا همزمان با حمله ضد انقلاب به کنسولگری ایران در لندن


برخورد گزینشی آمریکا با موضوع حقوق بشر 

از طرف دیگر، غرب به ویژه آمریکا در برخورد با مسئله حقوق بشر به صورت گزینشی برخورد می‌کند و ایران را در حالی مورد انتقاد قرار داده است که هیچ خبری از انتقاد سران آمریکایی از نقض حقوق بشر و حقوق زندانیان در عربستان و بحرین مشاهده نمی‌شود.

عربستان با وجود سرکوب هرگونه اعتراض مسالمت آمیز مردمی اما همچنان مورد انزوا یا محرومیت جهانی قرار نگرفته و از همپیمانان اصلی آمریکا و غرب به شمار می‌رود.
به گفته فعالان حقوق بشری بیش از 30 هزار زندانی سیاسی که بیشتر زندانیان عقیدتی هستند در نقاط مختلف این کشور در زندان به سر می‌برند.

نظر شما