شناسهٔ خبر: 36213964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

مقام دینی ترکیه: الله شکور پاشازاده جاسوس ک.گ.ب است و ترک ها را دوست ندارد

عبدل قادر سزگین : فردی که امروز نام شیخ الاسلام را به خود دارد ، جاسوس ک.گ.ب و نظام شوروی سابق است و ترک ها را دوست ندارد

صاحب‌خبر -
سرویس آذربایجان/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران /سرویس آذربایجان : تعطیلی مساجد ترک در باکو به محور اصلی مذاکرات مطبوعات و رسانه های جمعی ترکیه تبدیل شده و به این منظور از حاج الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز به شدت انتقاد شده است .
بر اساس این گزارش، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه از مذاکره پیرامون تعطیلی مسجد شهدا در یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی ترکیه خبر داد و نوشت : مشاور سابق امور دینی سفارت ترکیه در باکو که مسجد شهدا در زمان فعالیت وی در باکو احداث شده ، از مقام دینی باکو انتقاد کرده است .
به نوشته این روزنامه ، عبدل قادر سزگین گفت: فردی که امروز نام شیخ الاسلام را به خود دارد ، جاسوس ک.گ.ب و نظام شوروی سابق است و ترک ها را دوست ندارد .
به ادعای وی ، پاشازاده علاقه مند به مخدوش کردن مناسبات ترکیه و جمهوری آذربایجان است .
این مقام دینی ترکیه در پایان سخنان خود، از موضع الهام علی اف در این خصوص اظهار بی اطلاعی کرد و هشدار داد : اگر ملت ترک رنجیده خاطر شوند، موجودیت جمهوری آذربایجان زیر سووال خواهد رفت .
روزنامه ینی مساوات افزود : عبدالقادر سزگین پس از تحولات سال 1995 میلادی در جمهوری آذربایجان به همراه التان کارامان اوغلو سفیر وقت به علت طراحی شورش از جمهوری آذربایجان اخراج و ورود وی به این کشور ممنوع اعلام شد .
چنگیز غنی زاده مدافع حقوق بشر این کشور ، اتهامات مطرح شده علیه پاشازاده را غیر قابل قبول خواند و گفت : این اتهامات سنگین بی اساس بوده و ثبوت آن امکان پذیر نیست .
روزنامه آزادلیق نیز در مطلبی با عنوان شیخ به اتهامات خود پاسخ گفت نوشت : چنین به نظر می رسد که برخی افراد در صدد مخدوش کردن مناسبات ترکیه و جمهوری آذربایجان هستند .
به نوشته این روزنامه، مقام دینی باکو که اکنون در مکه بسر می برد گفت: تلاش بدخواهان برای برهم زدن مناسبات میان دو کشور همزمان با طرح مساله بازگشایی مرزهای مشترک ارمنستان و ترکیه ناکام ماند و در زمان حاضر به طرح مساله دینی با هدف ایجاد اختلاف روی آورده اند .
القار ابراهیم اوغلو رییس مرکز اعتقادات دینی جمهوری آذربایجان نیز گفت: اتهامات وارده به مقام دینی باکو چندان واقع بینانه نیست .
پایان پیام.
 

نظر شما