شناسهٔ خبر: 3619231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اعلام موضع رسمی وزارت خارجه درخصوص قتل ۳ دانشجوی مسلمان در آمریکا؛

ابراز تاسف ایران نسبت به گسترش هدفمند اسلام هراسی در غرب

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان واقعه قتل ۳ دانشجوی مسلمان توسط یک مهاجم افراطی که واکنش تعداد قابل توجه از مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی در داخل و خارج از آمریکا را در پی داشته است، بسیار تأسف آور خواند.

صاحب‌خبر -
ابراز تاسف ایران نسبت به گسترش هدفمند اسلام هراسی در غربگروه بین الملل، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان واقعه قتل ۳ دانشجوی مسلمان توسط یک مهاجم افراطی که واکنش تعداد قابل توجه از مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی در داخل و خارج از آمریکا را در پی داشته است، بسیار تأسف آور خواند.
 
به گزارش بولتن نیوز
، افخم ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، مسلمانان جهان، سایر پیروان ادیان ابراهیمی و افراد و آحادی که از این حادثه غم انگیز متأثر گردیده اند، اظهار داشت: تأسف عمیق خود نسبت به ترویج و گسترش هدفمند اسلام هراسی و اسلام ستیزی را ابراز داشته و خواستار اجرای عدالت و احقاق حقوق خانواده قربانیان ازسوی دولت آمریکا می باشیم.

ابراز تاسف ایران نسبت به گسترش هدفمند اسلام هراسی در غرب
خانواده مسلمان قربانیان این قتل مذهبی در امریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر رسالت جامعه جهانی مبنی بر لزوم و ضرورت حفظ و گسترش ارزش های دینی و انسانی در جوامع مادی تأکید داشته و اضافه کرد: معتقدیم رسانه های عمومی می توانند نقش مؤثر خود را پُر رنگ تر از گذشته در فرهنگ سازی، تبیین آرمان های انسانی اسلام و پرهیز و اجتناب از افراط گرایی در سطوح مختلف جامعه ایفاء نمایند.

ابراز تاسف ایران نسبت به گسترش هدفمند اسلام هراسی در غربدر ۴ روز گذشته و در پی بروز جنایت «چپل هیل» و کشتار ۳ جوان مسلمان که حتی موضع‌گیری باراک اوباما را هم در پی داشته است، موج گسترده ای از اعترضات ضدنژادپرستی و نیز علیه جریانات افراطی اسلام هراسی در امریکا و جهان به راه انداخته است و وزارت امور خارجه ایران نیز با انتشار بیانیه رسمی، این اقدام مشکوک و سوء را رسماً‌ محکوم نمود.

امگاه سه‌شنبه 21 بهمن ماه خبری منتشرشد با این مضمون که سه دانشجوی مسلمان آمریکایی «ضیاء» 23 ساله، «یسر» 21 ساله و «رزان» 19 ساله (زن و شوهری که دو ماه از ازدواج آنها می‌گذشت و خواهرشان) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» به ضرب گلوله «کریگ استفن هیکس» همسایه خود کشته شدند.

مهاجم 46 ساله که پیش از این هم با اسلحه دو جوان همسایه‌اش را (ضیا و یسر) را تهدید می‌کرده، این بار با شلیک گلوله اقدام به قتل این سه نفر نمود و پس از آن خود را به پلیس معرفی کرد. هیکس به استناد صفحه شخص اش فردی با ماهیت ضداسلامی بوده و بارها مطالبی را علیه اسلام و مسلمانان در صفحه خود انتشار داده بود.

این اقدام ضد انسانی و بایکوت خبری آن از سوی رسانه‌های غربی و آمریکایی و وارونه جلوه دادن این حادثه، اعتراض مسلمانان را به همراه داشت. از آن جمله برگزاری تحصن صدها فلسطینی در برابر دفتر سازمان ملل متحد در شهر غزه که ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار محاکمه قاتل شدند.

ابراز تاسف ایران نسبت به گسترش هدفمند اسلام هراسی در غرببا فراگیر شدن اعتراضات بالاخره سکوت بالاترین مقام اجرایی آمریکا هم بعد از چند روز شکست و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد: «هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه چه کسی است، چه شکلی دارد یا چگونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار گیرد.»

این درحالی است که در پی اقدام صورت گرفته ازسوی وزارت خارجه کشورمان و نیز کاخ سفید در ایالات متحده، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز بلاخره به وظیفه خود تن داد و باصدور بیانیه‌ای در این زمینه این اقدام و اقداماتی از این دست را محکوم نمود.

نظر شما