شناسهٔ خبر: 36180759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر اقتصاد:

بازار بورس دچار نوسان شديد نيست

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر اقتصاد گفت: مشکل خاصی که بازار بورس را دچار نوسان شدید کند، وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات بازار بورس افزود: بازار بورس متناسب با شرایط و عوامل مناسب عمل می‌کند و هم اکنون مشکل خاصی که این بازار را دچار نوسان شدید کند وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه اخیراً آیین نامه معافیت مالی تحلیل و ارزیابی دارایی‌ها در حال آماده سازی و ارائه به دولت است گفت: با تصویب و تدوین آیین نامه این قانون که بر مبنای آن شرکت‌های بورسی پس از تحلیل و ارزیابی دارایی هایشان از مالیات معاف می‌شوند، بورس رونق بهتری خواهد گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص دو شرکت هپکو و آذرآب گفت: مشکلی که هپکو دارد در ارتباط با سهام دار اصلی اش است و ما نیز زمینه را فراهم کردیم که انتقال سهام انجام شود که این مسأله انجام شد و تمامی مشکلاتی که در بحث بانکی داشت نیز حل شده است.
دژپسند با بیان اینکه موضوع آذراب متفاوت با مسأله هپکو است افزود: شرکت آذراب مشکل خاصی ندارد و اتفاقاً قرارداد‌های خوبی هم دارد، اما مشکلاتی از گذشته برای این شرکت وجود داشت که خوشبختانه در آخرین جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد برای حل این مشکلات تصمیم گیری کردیم.
وی با اشاره به مهلت چهار ماهه اف‌ای تی اف به ایران، گفت: این بار اف‌ای تی اف به ما هشدار داده که این آخرین مهلتی است که به شما می‌دهیم و دیگر قابل تمدید نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مهلت چهار ماهه اف‌ای تی اف در عمل کمتر از چهار ماه است گفت: آن‌ها ما را مکلف کردند که گزارش اقداماتمان را به جلسه مقدماتی که یک ماه قبل از جلسه اصلی برگزار می‌شود ارائه کنیم بنابراین مهلتمان خیلی کم است و طبیعی است که اگر در این مهلت اقدام متناسبی انجام ندهیم به طور خودکار وارد فهرست سیاه اف‌ای تی اف خواهیم شد.
دژپسند با بیان اینکه در صورت قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه اف‌ای تی اف خروج از آن به مراتب سخت‌تر خواهد بود گفت: در این زمینه جلسات متعددی را با حضور تمامی مسئولان مربوطه برگزار کرده ایم و امیدواریم به نوعی عمل کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
وی افزود: البته در آیین نامه قانون مبارزه با پولشویی که در 258 ماده تنظیم و در شورای عالی مقابله با پولشویی تصویب شده است و همچنین تأسیس مرکز مستقل مالی، بسیاری از مشکلات حل شده، اما الآن مشکل اصلی در ارتباط با دو قانون سی اف تی و پالرمو است که لایحه آن به مجلس ارائه شده و در انتظار تصویب است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به شفاف سازی ارزبگیران دولتی گفت: بانک مرکزی به زودی فهرست ارزبگیران را شفاف سازی می‌کند.
دژپسند افزود: مجوز صادرات یک روال مشخصی دارد و ما به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی هستیم به همین دلیل سعی می‌کنیم از اعمال محدودیت بر صادرات غیرنفتی خودداری کنیم.

نظر شما