شناسهٔ خبر: 36096138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل:

ديکتاتور‌ها از حقوق بشر حرف نزنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حسنی نژاد گفت: گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا است.
به گزارش خبرگزاری آریا، نماینده ایران در کمیته سوم سازمان ملل متحد، گزارش ضد حقوق بشری علیه ایران را در راستای سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و گفت: دیکتاتور‌ها نمی‌توانند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.
محمد حسنی نژاد، دیپلمات ایرانی در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به بررسی گزارش حقوق بشری جاوید رحمان علیه ایران اختصاص یافت، گفت: مساله ایران هیچ گاه به خاطر مسائل حقوق بشری در این کمیته مطرح نشده است.
وی افزود: این گزارش و این نمایش مکرر هیچ ارتباطی به دلایل حقوق بشری ندارد چرا که به محض اینکه ایران در روابط خود با ایالات متحده تغییر موضع دهد، به محض تغییر موضع خود در مورد آپارتاید اسرائیلی و اشغال فلسطین، این نماد‌ها از بین می‌روند!
نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، افزود: اخیرا کسانی که داعیه فضایل جهانی پشت این ماموریت علیه ایران را دارند، خودشان بیشتر شبیه دیکتاتور‌ها عمل کرده اند.
حسنی نژاد با اشاره به حملاتی که به جوامع آسیب پذیری همچون مسلمانان و مهاجران آمریکا می‌شود، اظهار کرد: همچنین رسانه‌های آزاد، حقیقت، حاکمیت قانون و همه ارزش‌های دموکراتیک دیگر را تحقیر می‌کنند! یک چک لیست از نشانه شناسی دیکتاتوری تهیه کنید و آن‌ها همه را تیک بزنند!
وی تصریح کرد: عدم اعتماد عمیق ما را درک کنید وقتی آن‌ها خود را به عنوان مدافع حقوق بشر در ایران مطرح می‌کنند. از این گذشته، چرا کسی باید توصیه‌های حقوق بشری نژادپرستان، استعمارگران و دیکتاتور‌ها را بپذیرد؟
نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: خشم آن‌ها امروز علیه ایرانیان هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد. آن‌ها ناراحت هستند، زیرا برخلاف گذشته نمی‌توانند برای آینده ما تصمیم بگیرند.
حسنی نژاد با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با مردم ایران برای این است که دیگر نمی‌توانند رهبران دلخواه خود را بر این کشور بگمارند، گفت: این تاریخ باستانی نیست. حتی امروز، مردمی که جرات می‌کنند دموکراسی را با نتیجه ناخواسته برای منافع ایالات متحده عملی کنند، با یک حمله همه جانبه مواجه می‌شوند.
وی تصریح کرد: حتی امروز، ایرانیان در تلاشند تا از حقوق بشر در برابر نسل کشی تروریسم اقتصادی محافظت کنند. جرمی که ایالات متحده علیه آن‌ها مرتکب شده است.

نظر شما