شناسهٔ خبر: 36077695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانسون در نشست مجلس عوام:

بايد برگزاري همه پرسي دوم را رد کنيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نخست وزیر انگلیس تهدید کرد اگر نمایندگان مجلس عوام جدول زمانی برای اجرای برگزیت را تا 31 اکتبر (9 آبان) رد کنند، توافقش را درباره برگزیت پس می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز در نشست مجلس عوام به قانونگذاران اعلام کرد باید برگزاری همه پرسی دوم را رد کنیم. جانسون اعلام کرد اتحادیه اروپا خواهان تعویق برگزیت نیست. وی افزود در صورت تعویق برگزیت حالت فلج ادامه می‌یابد.
 
جانسون: اگر طرحش برای برگزیت رد شود، آن را پس می‌گیرد
به گزارش دیلی تلگراف؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تهدید کرده است اگر نمایندگان مجلس عوام جدول زمانی برای اجرای برگزیت را تا 31 اکتبر (9 آبان) رد کنند، توافقش را درباره برگزیت پس می‌گیرد.
منابع دولتی انگلیس تهدید کرده اند اگر مجلس عوام طرح‌های نخست وزیر را برای به اجرا درآوردن این توافق طی سه روز رد کنند، این توافق را پس می‌گیرد.
جانسون در آغاز نشست مجلس اعیان از نمایندگان مخالف دو طرف خواست پس از سه سال اختلاف درخصوص برگزیت، اتحاد و روند اصلاحی را آغاز کنند.
جانسون گفت: تصویب این توافق، داروی التیام بخشی برای اقتصاد انگلیس خواهد بود و موجی عظیم از سرمایه گذاری را در این کشور بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: ما می‌توانیم برگزیت را محقق کرده و کشور را به جلو برانیم. من معتقدم اگر ما توافق کنیم و طرحی را که اجرای برگزیت را محقق می‌کند، تصویب کنیم، اتحاد در کشور برقرار می‌شود.
 
جانسون از پارلمان انگلیس خواست توافق به دست آمده را تصویب کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از نمایندگان پارلمان این کشور خواست این هفته قوانین مربوط به گنجاندن توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در قوانین انگلیس تصویب کنند، زیرا نه او، نه اتحادیه اروپا و نه انگلیسی‌ها نمی‌خواهند برگزیت بار دیگر به تعویق بیفتد.
بعد از آنکه رئیس مجلس عوام رای گیری درباره توافق برگزیت را منتفی دانست، نخست وزیر انگلیس، ابراز امیدواری کرد نمایندگان قوانین لازم را برای اجرای آن‌ها هر چه سریع‌تر تصویب کنند.
جانسون در آخرین درخواست خود قبل از رای گیری درباره نخستین مراحل قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گفت: توافق جدیدی به دست آورده است که بر اساس آن انگلیس مسیر رو به جلو خود را ادامه خواهد داد و به مسائلی، چون خدمات بهداشتی، آموزش و هزینه زندگی خواهد پرداخت. از همین رو امیدوار است پارلمان روز سه شنبه به این توافق رای دهد. چون مردم دیگر خواستار تعویق دوباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیستند. او و اتحادیه اروپا نیز دیگر خواستار چنین کاری نیستند.
در 10 روز مانده به 31 اکتبر، تاریخی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به هر قیمتی تعیین کرده است دولت این کشور اکنون در نظر دارد مسابقه سرعت را با اتحادیه اروپا را آغاز کند.
چون اگر بحث‌ها به درازا کشیده شود جانسون به موجب قانون مجبور خواهد شد از اتحادیه اروپا بخواهد برگزیت را یک بار دیگر به تاخیر بیندازد. وی پیشتر نامه‌ای در همین راستا به بروکسل فرستاده، اما آن را تاکنون امضا نکرده است.
 
جانسون، مجلس را به برگزاری انتخابات زودهنگام تهدید کرد
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، نخست وزیر انگلیس می‌کوشد در مدت سه روز آینده، توافقش با اتحادیه اروپا درباره چگونگی جدایی از این اتحادیه را تصویب کند تا بتواند وعده‌ای را که بار‌ها بر اجرای آن تاکید کرده است یعنی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر (نهم آبان) عملی کند.
بوریس جانسون امروز لایحه توافقش با اتحادیه اروپا را در 115 صفحه و با 126 صفحه توضیحات، برای بررسی و تصویب به مجلس عوام می‌برد.
بر اساس برنامه اعلام شده مجلس عوام انگلیس، رای گیری نهایی درباره این لایحه، پس از 12 ساعت رایزنی روز پنج شنبه انجام خواهدشد.
برخی رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده اند: ممکن است بررسی لایحه توافق دولت با اتحادیه اروپا از عصر امروز و رای گیری نوبت اول و دوم آن، اوایل امشب آغاز شود.
براساس قانون، لوایح دولت باید دستکم 21 روز کاری پیش از رای گیری، به مجلس ارائه شود، اما دولت با استفاده از تبصره‌ای در قانون مصوب سال 2010 میلادی، این لایحه را همین هفته به رای خواهد گذارد، زیرا مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا 9 روز دیگر یعنی 31 اکتبر پایان می‌یابد.
"جانسون" با تهدید اینکه اگر توافقش در مجلس رد شود انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد، افزود: خروج نرم از اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرد و همه پرسی بر سر توافق نهایی را هم قبول ندارد بنابراین ترجیح می‌دهد انتخابات زودهنگام، تکلیف را روشن کند.
شماری از سیاستمداران و مقامات حزبی در انگلیس، از کوتاهی زمان بررسی این لایحه ابراز نگرانی و تاکید کرده اند 12 ساعت برای بررسی و تصویب یکی از مهم‌ترین قوانین چند دهه اخیر این کشور، بسیار اندک است.
" بوریس جانسون" که دیروز تلاشش برای ارائه لایحه توافق با اتحادیه اروپا، به علت مشابهت با لایحه بررسی شده در روز شنبه گذشته از جانب رئیس مجلس عوام رد شد، تغییراتی از جمله عضویت در گمرک مشترک اروپایی، لغو تصویب تمدید زمان گذار در مجلس و آینده روابط با اتحادیه اروپا را در لایحه جدید، مطرح کرده، اما آنچه که بی توجهی اش به تضمین حقوق کارکنان، پس از خروج از اتحادیه اروپا ارزیابی شد با انتقاد روبرو شده است.
همزمان برخی از 21 عضو اخراجی حزب حاکم محافظه کار که به علت مخالفت با رویکرد جانسون در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بدست جانسون اخراج شدند، گفتند به توافق وی رای مثبت خواهند داد تا خواسته مردم در همه پرسی اجرایی شود.
حزب کارگر اصلی‌ترین حزب رقیب دولت نیز در واکنش به رویکرد جانسون اعلام کرد: با وضعیتی که دولت ایجاد کرده دو راه اصلی بیشتر نمانده، انتخابات زود هنگام یا همه پرسی دوم بر سر برگزیت.

نظر شما