شناسهٔ خبر: 36067802 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ووشو | لینک خبر

درخشش ووشوکاران ايران در روز سوم مسابقات جهاني

ووشوکاران ايران در روز سوم مسابقات جهاني شانگهاي به 2 مدال طلا، يک نقره و يک برنز دست يافتند. پنج سانداکار تيم مردان نيز به فينال رسيدند.

صاحب‌خبر -

روز سوم از پانزدهمين دوره مسابقات ووشو قهرماني جهان، امروز (سه‌شنبه) در شانگ‌هاي چين برگزار شد و پنج نماينده ساندا ايران در بخش مردان با کسب پيروزي در ديدار نيمه‌نهايي موفق به حضور در ديدار نهايي شدند؛ الهه منصوريان طلا گرفت و تالوکاران نيز با طلاي محمدعلي مجيري، نقره هانيه رجبي و برنز زهرا کياني، روزي فراموش نشدني داشتند.

عرفان آهنگريان در ديدار نيمه‌نهايي وزن 65 کيلوگرم به مصاف تابورا کلمنته از فيليپين رفت و در دو راند متوالي موفق به شکست حريف خود شد تا نخستين فيناليست ساندا مردان ايران لقب گيرد.

نماينده کشورمان پيش از اين موفق به شکست حريفاني از برزيل و اندونزي شده بود. آهنگريان براي کسب مدال طلا فردا به مصاف حريفي از روسيه خواهد رفت.

در ديدار نيمه‌نهايي وزن 70 کيلوگرم، محسن محمدسيفي در دور راند متوالي مقابل ژيائو يانگ لي از چين به برتري رسيد تا به ديدار نهايي صعود کند.

سيفي پيش از حضور در ديدار نيمه‌نهايي موفق به شکست حريفاني از اندونزي و کره‌جنوبي شده بود. نماينده کشورمان براي کسب نشان طلا فردا به مصاف نماينده لبنان خواهد رفت.

يوسف صبري در ديدار نيمه‌نهايي وزن 75 کيلوگرم به مصاف محمد دي‌ها از تونس رفت و در راند نخست با اختلاف 12 امتياز حريف خود را شکست داد تا او نيز در يک قدمي کسب مدال طلا قرار بگيرد.

صبري براي حضور در ديدار نيمه‌نهايي حريفاني از پاکستان و فرانسه را شکست داده بود. نماينده کشورمان براي کسب نشان طلا، فردا (چهارشنبه) به مصاف سعد بوريکا از مراکش خواهد رفت.

در ديدار نيمه‌نهايي وزن 80 کيلوگرم، علي خورشيدي در دو راند متوالي عيد جورجيس از لبنان را شکست داد تا او نيز جواز حضور در ديدار نهايي را کسب کند.

نماينده کشورمان براي حضور در ديدار نيمه‌نهايي موفق به شکست نمايندگاني از لهستان و لبنان شده بود و براي کسب نشان طلا، فردا به مصاف نماينده چين خواهد رفت.

همچنين ميلاد عارفي‌مقام در ديدار نيمه‌نهايي وزن 85 کيلوگرم، در دور راند متوالي از سد سعد جئورجيس از لبنان گذشت تا پنجمين فيناليست ساندا ايران لقب بگيرد.

عارفي‌مقام براي حضور در ديدار نهايي موفق به شکست حريفاني از روماني و ترکيه شده بود و فردا (چهارشنبه) براي کسب نشان طلا مقابل چونگ مين پام از ويتنام به ميدان خواهد رفت.

در رقابت‌هاي امروز، الهه منصوريان در وزن 65 کيلوگرم زنان برابر اژه شاکر در فينال پيروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد. اين ورزشکار در مراحل قبلي، نفراتي از فرانسه و لبنان را برده بود.

محمدعلي مجيري در فرم "نن دائو" با نمايشي تحسين برانگيز به مدال طلا دست يافت تا جوان 18 ساله ايران، تاريخ سازي کند.

در تالوي زنان هانيه رجبي در فرم "نن دائو" به مدال نقره رسيد و زهرا کياني به مدال برنز فرم "چانگ چوان" دست يافت.

به اين ترتيب تعداد مدال هاي تيم ايران تا پايان روز به چهار طلا، يک نقره و يک برنز رسيد.

اين مسابقات، فردا (چهارشنبه يکم آبان ماه) با برگزاري ديدارهاي فينال اوزان مختلف ساندا، دوئلين و فرم نن گون زنان به پايان مي رسد.

پانزدهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني جهان از روز يکشنبه با حضور نمايندگان 102 کشور به ميزباني چين و در شانگهاي آغاز شده است.

نظر شما