شناسهٔ خبر: 36051145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پیش بینی بارش پراکنده همراه با وزش باد برای آسمان پایتخت

باشگاه خبرنگاران

امروز با گذر موج تراز میانی جو بارش در استان‌های آذربایجان غربی، غرب و جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه شدت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با گذر موج تراز میانی جو طی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب و برخی مناطق شمال شرق، شرق به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید رخ می‌دهد که شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، غرب و جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه است.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب بویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود که شدت بارش در طی این ۲ روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، لرستان و غرب مرکزی است.

روز پنج شنبه با تضعیف سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب بوده که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد است. طی این روز به ویژه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق واقع در استان‌های غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

روز جمعه با عبور سامانه بارشی نسبتا قوی از غرب و شمال غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، واقع در غرب و شمال غرب کشور، دامنه جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، شمال خوزستان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

همچنین از دوشنبه تا آخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد پیش بینی می‌شود و دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

نظر شما