شناسهٔ خبر: 36045816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین تحولات شمال سوریه،

ترکيه استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را تکذيب کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر دفاع ترکیه ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح‌های شیمیایی را تکذیب کرد.
به گزارش آریا، وزیر دفاع ترکیه ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح‌های شیمیایی را به شدت تکذیب کرد.
خلوصی آکار در گفتگوی زنده با شبکۀ ًسی ان ان ترک ً درباره ادعای استفاده از سلاح شیمایی در شمال سوریه توسط ارتش ترکیه ضمن رد شدید این ادعا‌ها گفت: با توجه به ارزش‌هایی که ما به آن پایبند هستیم حتی تصور چنین چیزی قابل قبول نیست و با افتخار می‌توانم بگویم که تمام اعضاء نیرو‌های مسلح ارتش نیز به این ارزش‌ها پایبند هستند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی یک قطره سلاح شیمیایی در میان تجهیزات و سلاح‌های ارتش ترکیه وجود ندارد تصریح کرد ما برای عدم آسیب رسیدن به غیرنظامیان تمام سعی خود را می‌کنیم، هدف ما فقط تروریست‌ها هستند.
آکار در ارزیابی روند پس از توقف عملیات در شمال سوریه با ادعای اینکه تا کنون 125 خودروی حامل تروریست‌ها از منطقه خارج شده اند گفت: آتش بس در این مدت 30 بار از سوی تروریست‌ها نقض شده است.
گفتنی است بر اساس تفاهم صورت گرفته میان ترکیه و آمریکا عملیات برونمرزی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال سوریه برای مدت 120 ساعت متوقف و طی این مدت آمریکا قول داده است تا نیرو‌های وای پی جی در شمال سوریه را ضمن خلع سلاح کردن به نقاط جنوبی‌تر منتقل کند.
رجب طیب اردوغان روز گذشته یکبار دیگر تاکید کرد که اگر طی این مدت آمریکا به تعهدات خود عمل نکند عملیات چشمۀ صلح از همان نطقه‌ای که متوقف شده بود ادامه پیدا خواهد کرد.
شایان ذکر است این مهلت 120 ساعته سه شنبه شب به پایان می‌رسد.
اعزام نیرو‌های ویژه ترکیه به مرز سوریه
ارتش ترکیه یگان جدیدی از نیرو‌های کماندوئی خود را به مرز سوریه اعزام کرد.
این کارون نظامی شامل 7 اتوبوس حامل کماندو‌های تازه نفس که از پادگان بینگول عازم شده اند دیشب وارد شهرستان اصلاحیه از توابع استان غازی انتب شدند و قرار است در نقاط مرزی استان کیلیس مستقر و یا به داخل سوریه اعزام شوند.
اعزام این نیرو‌ها در حالیست که بر اساس توافق هفته گذشته آنکارا- واشنگنتن، دولت ترکیه در ازای خروج نیرو‌های ی پ گ از مناطق مورد منازعه در شمال شرق سوریه عملیات موسوم به چشمه صلح را بمدت 120 ساعت متوقف کرده است.
در حالیکه این مهلت ساعت 24:00 به وقت محلی سه شنبه شب پایان خواهد یافت، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که تخلیه عناصر‌ی پ گ از منطقه با هماهنگی و همکاری نیرو‌های آمریکائی ادامه دارد.

نظر شما