شناسهٔ خبر: 36025344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

برخورد خشونت آمیز پلیس باکو با معترضان مخالف دولت - فیلم

تلاش نیروهای مخالف دولت، موسوم به «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» متشکل از احزاب ، جریانات و شخصیتهای مخالف حاکمیت این کشور در روز شنبه 19 اکتبر(27 مهر 1398) با برخورد شدید پلیس باکو روبرو شد .

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز ، پلیس باکو روز شنبه گذشته از تلاش نیروهای مخالف دولت، موسوم به «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مرکز پایتخت جمهوری آذربایجان جلوگیری کرد و اعتراض کنندگان با برخورد شدید پلیس روبرو شدند .
به گزارش پلیس شهر باکو، در جریان جلوگیری از تلاش برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز نیروهای مخالف، ۶۰ نفر بازداشت و به اداره پلیس منتقل شدند که از این تعداد ، ۴۲ نفر مدتی بعد آزاد و پلیس درباره ۱۸ نفر دیگر پرونده صادر کرده است .
 
 
 
 
 
 
 
 
شورای ملی نیروهای دموکراتیک جمهوری آذربایجان که متشکل از احزاب ، جریانات و شخصیتهای مخالف حاکمیت این کشور هستند ، اواخر شهریور ماه امسال اعلام کرده بودند که در 28 سپتامبر تجمع عمومی برگزار خواهند نمود .
به دنبال مخالف با شرایط «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» برای برگزاری تجمع ، این شورا  در ساعت 15  روز شنبه 19 اکتبر در مرکز باکو تجمع اعتراض آمیز برپا  کرد .









 به دنبال اعلام روز 19 اکتبر برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز توسط شورای ملی ،  الشاد حاجی اف، رییس واحد مطبوعاتی اداره پلیس باکو گفته بود  قاطعانه از هر حرکت یا تجمع فاقد مجوز جلوگیری خواهد شد.

علی کریملی عضو شورای ملی و رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان ، پنج مطالبه اساسی به شرح ذیل را هدف از برگزاری این تجمع اعلام کرده بود : ایجاد  اصلاحات در  انتخابات، آزادی قره باغ، آزادی زندانیان سیاسی، پرداخت مخارج کودکان و بیمه درمانی .
لازم به ذکر است که پس از برگزاری تجمع مورخ 19 ژانویه 2019 توسط شورای ملی که با حضور پر شور و پر جمعیت آحاد مردم از گروهها ، جریانات و احزاب مختلف همراه بود  ، شهرداری باکو به درخواستها مبنی بر برگزاری تجمعات جواب منفی داده است .


انتهای پیام/...اث

نظر شما