شناسهٔ خبر: 3596750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

كشف بيش از 92 درصد پرونده هاي قضائي ارجاع شده به پليس فتا

فرمانده نيروي انتظامي در گفت و گويي با خبرنگاران رسانه هاي گروهي در جزيره كيش، پليس سايبري ايران را از نمونه هاي اين پليس در دنيا ياد كرد و گفت: بيش از 92 درصد از پرونده هاي ارجاعي به پليس سايبري منجر به كشف مي شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سردار دکتر اسماعيل احمدي مقدم با اشاره به نوپا و قوي بودن پليس سايبري ايران بيان داشت: در پرونده‌هاي جرايم فضاي مجازي که توسط دستگاه قضائي به پليس فتا ارجاع مي‌شود بيش از 92 درصد آن کشف و مجرمان بازداشت مي‌شوند که آمار بسيار خوبي در دنياست.
سردار مقدم افزود: در سال‌هاي اخير جرائم اينترنتي افزايش‌يافته، اما؛ نيروي انتظامي هم با آموزش‌هاي تخصصي و به‌روزرساني دانش و اطلاعات، با اين جرايم مقابله مي‌کند و در 92 درصد موارد، مجرمان اينترنتي بازداشت مي‌شوند که در اين رابطه در بين پليس‌هاي سايبري دنيا بي‌نظير است.
احمدي مقدم در ادامه به تلاش دشمنان نظام براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي ايران اشاره کرد و گفت: دشمن که تاب ديدن پيشرفت‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را ندارد، از همه ظرفيت‌هاي خود براي ضربه زدن به اين انقلاب استفاده مي‌کند.
وي تصريح کرد: دشمنان سعي مي‌کنند با فشارهاي هسته‌اي و گسترش تروريسم، بر ايران، فشار وارد کنند، اما؛ با وحدت و يکپارچگي مردم و مسوولان، کشور ما به يکي از امن‌ترين کشورهاي دنيا تبديل‌شده است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در پايان خاطرنشان کرد: دشمنان با گسترش جنگ و تقويت گروهک‌هاي تروريستي در کشورهاي همسايه سعي کردند کشور ما را ناامن کنند، اما؛ نتيجه آن همبستگي مردم و برقراري امنيت در مرزهاي کشورمان بود؛ زيرا ملت ايران همه تهديدها را به فرصت تبديل مي‌کند.

نظر شما