شناسهٔ خبر: 35902934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حزب آلمانی خواستار اعمال محدودیت‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه ترکیه شد

حزب سبز آلمان به دلیل تداوم حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه خواستار اعمال فشار و محدودیت‌های اقتصادی علیه دولت ترکیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حمله ترکیه به شمال سوریه با انتقادهای بین المللی فراوانی همراه بوده است. دولت آلمان هم در روزهای گذشته خواستار توقف این حملات از طرف ترکیه شده است که البته بی‌نتیجه بوده است.

حالا حزب سبز آلمان هم خواستار افزایش فشارها بر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شده است. این حزب از جمله خواستار توقف ارسال تسلیحات به ترکیه شد.

"آنالنا باربوک"، رئیس حزب سبز آلمان در این باره گفته است که صادرات سلاح به ترکیه باید متوقف شود.

وی افزود: مجوزهایی هم که قبلاً برای ارسال تسلیحات به ترکیه صادر شده است باید ابطال شود. وی همچنین خواستار اقدامات بیشتری برای اعمال فشار به ترکیه شد.

وی همچنین تأکید کرد که تضمین بیمه هرمس برای این کشور باید لغو شود. دولت آلمان با این بیمه فعالیت‌های اقتصادی در خارج را تضمین می‌کند.

رئیس حزب سبز آلمان همچنین گفت که در ضمن اتحادیه اروپا باید مذاکرات درباره گسترش اتحادیه گمرکی با ترکیه را تا زمانی که این کشور به روند دموکراسی و حاکمیت قانون بازگردد به حال تعلیق درآورد.

ترکیه از روز چهارشنبه حملات نظامی خود به شمال سوریه را آغاز کرده است.

باربوک ایجاد منطقه حفاظت‌شده در شمال سوریه را توجیهی برای دخالت نظامی در این کشور از طرف اردوغان دانسته و گفت: هدف اردوغان بیشتر حمله به کردها در شمال سوریه است.

"مایکل رات"، معاون وزارت امور خارجه آلمان که نامزد ریاست حزب سوسیال دموکرات این کشور هم هست حملات ترکیه به شمال سوریه را غیرقابل قبول توصیف کرد و خواستار توقف صادرات تسلیحات به این کشور شد.

سوئد هم خواستار توقف صادرات تسلیحات کشورهای اروپایی به ترکیه شده است. به گفته "آن لیند"، وزیر امور خارجه این کشور سوئد می‌خواهد در نشست هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای حمایت از این ایده خود تبلیغ کند.

وی همچنین اعلام کرده است که اگر شرایط بدتر شود سوئد همچنین پیشنهاد اقدامات سختگیرانه و محدودکننده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ البته این امر برای نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برنامه‌ریزی نشده است.

این اقدامات سختگیرانه به گفته وزارت امور خارجه سوئد می‌تواند شامل تحریم‌های اقتصادی یا تحریم علیه اشخاص خاص باشد.

دولت هلند هم تنها 48 ساعت پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه اعلام کرد که صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

پیش از این دولت فنلاند نیز از متوقف کردن صادرات سلاح به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم روز پنج‌شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن انتقادات آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه را -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می‌شود - راهی اروپا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما