شناسهٔ خبر: 35885770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|‌ میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: راهکارهای قانونی برخورد با آزار کودکان توسط والدین چیست؟

 

 

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: طبق ماده 2 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 1381 هر نوع اذیت و آزار کودکان و نوجوانان که موجب شود به آنان صدمه‌ جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت جسم یا روان آنان را به مخاطره اندازد ‌ممنوع است و جرم محسوب می‎شود.

 

همچنین ماده 4 قانون مذکور اشاره می‌کند: «هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌ گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع و‌ مرتکب به سه ماه و یک روز تا 6 ماه حبس یا تا 10 میلیون ریال جزای‌ نقدی محکوم می‌شود.»

 

با این توضیح حتی والدین و سرپرستان قانونی کودک یا نوجوان حق آزار، اذیت و صدمه جسمی و روحی نسبت به او را ندارند. کودک‌آزاری از جرائم عمومی محسوب می‌شود و هر کس می‌تواند به محض مشاهده کودک‌آزاری حتی توسط والدین طفل مراتب را به مراجع قضایی یا اورژانس اجتماعی اطلاع دهد.

 

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

 

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

نظر شما