شناسهٔ خبر: 3586037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

اعدام ۲۱ مسیحی مصری توسط داعش

صاحب‌خبر -

   پس از اينکه مجله «دابق» وابسته به داعش تصاوير 21 مسيحي مصري را که در ليبي به دست اين گروه ربوده شده بودند، با لباس اعدام منتشر کرد، اخباري درباره اعدام دسته جمعي آنها منتشر شده است.

به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، به نقل از روزنامه الدستور مصر، مجله «دابق» وابسته به داعش اعلام کرد که "سربازان ولايت طرابلس" 21 مسيحي مصري را اعدام کرده‌اند که پيشتر آنها را در ليبي ربوده بودند.
داعش اين اقدام را ادامه انفجاري که پنج سال پيش کليساي "سيده النجاه" در بغداد را هدف قرار داده بود و موجب کشته شدن ده‌ها تن شد، اعلام کرد.


اين افراد کارگران مسيحي مصري از استان المينا بودند و اواخر سال گذشته در شهر «سرت» ليبي توسط داعش ربوده شدند.


داعش اعلام کرده که اين اقدام در انتقام زنان مسلماني بود که در معرض شکنجه و کشتار از سوي مسيحيان مصري قرار گرفته بودند. داعش 31 اکتبر 2010 کليساي "سيده النجاه" در الکراده واقع در مرکز بغداد را هدف قرار داده بود.


در همين راستا رياست جمهوري مصر در بيانيه‌اي اعلام کرد که از نزديک اخبار منتشر شده درخصوص مسيحيان مصري در ليبي را پيگيري مي‌کند.
در اين بيانيه آمده است: کميته بحراني که عبدالفتاح سيسي، رئيس‌جمهور مصر براي پيگيري اين مساله تشکيل داده بود وظايف خود را از طريق تماس‌هاي مداوم با طرف‌هاي ليبيايي با هدف روشن کردن واقعيت انجام مي‌دهد.


از سوي ديگر بولس حليم، سخنگوي کليساي مصر نيز اعلام کرد که هنوز صحت اخبار منتشر شده درخصوص اعدام 21 مسيحي مصري به دست داعش تاييد نشده است.

*ايسنا

نظر شما