شناسهٔ خبر: 35856420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

از سلتیک پارک تا تهران، مهاجم سابق سلتیک در راه تهران استقلال در آستانه یک انتقال بزرگ

صاحب‌خبر -

حسین علیرضایی / روزنامه نگار

در هیاهوی تعطیلات لیگ برتر فوتبال ایران، آبی پوش های تهرانی به دنبال قدرت بخشی در خط حمله خود هستند. استقلالی ها که در این فصل از مهاجمان نوک خود خیری ندیده اند دست رو گزینه های خارجی گذاشتند که در جذب آن ها نا موفق بودند ولی حالا نیمه آبی پوش تهران به دنبال مهاجم سابق تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند است که به نظر یک انتقال بزرگ برای این باشگاه طی روزهای آتی به ثبت خواهد رسید.
گری هوپر مهاجم ۳۱ ساله اهل کشور انگلیس می تواند به یکی از خریدهای مهم برای استقلالی ها تبدیل شود. این بازیکن که سابق حضور در تیم سلتیک اسکاتلند را در کارنامه خود داشته در سال های اخیر برای تیم های چون نورویچ و شفیلد وندزدی هم توپ زده است. هوپر در سه فصلی که برای سلتیک به میدان رفت ۱۳۸ بازی انجام داد او در این دیدارها ۸۲ گل را به ثمر رساند که آمار خوبی برای یک مهاجم می باشد. هوپر همچنین برای سلتیک موفق شد ۳۰ پاس گل هم به ثبت برساند.
اما گری هوپر در تمام دوران بازیگری خودش ۴۵۴ بار با پیراهن های تیم های مختلف به میدان رفت که در این میان ۱۹۸ گل را به همراه ۶۰ پاس گل به ثبت رسانده است. حالا این مهاجم ۱۷۷ سانتی متری در آستانه پیوستن به استقلال تهران قرار دارد و به نظر می تواند در فضای جدید به کار فوتبالی خود ادامه دهد تا یک تجربه و شور و نشاط جدیدی را به همراه داشته باشد. در حال حاظر رسانه های اروپایی هم به این ماجرا پرداخته اند که احتمالا هوپر باشد که در ادامه فصل به کمک استراماچونی خواهد آمد تا این تیم را از شرایط بی مهاجمی که رنج می برد نجات دهد.
او پس از جدایی از شفیلدونزدی در تابستان سال گذشته هنوز با تیمی قرارداد امضا نکرده و به عنوان بازیکن آزاد به دنبال تیم جدیدش است. جیمی مک آلیستر مربی پریستول سیتی این موضوع را تایید می‌کند ولی می‌گوید که در نهایت مذاکراتی که انجام شده، منجر به عقد قرارداد نشده است. روزنامه سان ادامه می‌دهد که در این شرایط، باشگاهی از خاورمیانه برای جذب هوپر پیشقدم شده و این بازیکن ۳۱ ساله با تیم استقلال ارتباط پیدا کرده است.
ادعا شده که هوپر در مذاکراتی که با استقلالی‌ها داشته به توافقات نهایی دست یافته است، تا مانند هم‌تیمی سابقش آنتونی استوکس که او هم در ایران بازی کرده، به این کشور برود.
استوکس پس از جدایی از هیبرنین مدتی در یونان بازی کرد و سپس به ایران رفت و برای تراکتور بازی کرد. با این حال او پس از مدتی در ایران با مشکلات زیادی مواجه شد و به ترکیه رفت؛ جایی که هنوز هم در آنجا بازی می‌کند.
این مهاجم می تواند به عنوان یک لژیونر با کیفیت راهی ایران شود. البته باید دید که می تواند در دسته خارجی های موفق فوتبال ایران باشد یا خیر.
گری هوپر که متولد لویتون انگلیس است تا به حال نتوانسته در رده های مختلف برای انگلیسی ها به میدان برود ولی از نظر تجربه مهاجم با تجربه ای است که می تواند در خط حمله به باشگاه استقلال کمک کند. هوپر به همراه سلتیک دو قهرمانی لیگ و دو قهرمانی حذفی را به دست آورده است. این مهاجم انگلیسی همچنین یک بار به عنوان آقای گلی لیگ اسکاتلند هم رسیده است که در افتخارات او می توان آن ها را مشاهده کرد. هوپر آخرین باری که در زمین فوتبال پا گذاشت مربوط به دیدار بین شفیلد وندزدی و کوئیز پارک رنجرز می باشد که در این دیدار ۱۲ دقیقه توانست بازی کند.
هوپر ۳۴ بازی را در لیگ برتر انگلیس به همراه نورویچ انجام داده است که شاید بهترین دوران او در سطح اول فوتبال اروپا همین می باشد که در این بازی موفق به زدن ۶ گل شده است. ولی هرگز نتوانسته به مهاجم تراز اولی در فوتبال اروپا تبدیل شود و به نظر می رسد که یک مهاجم سطح دومی فوتبال اروپا بتواند وارد کشور ایران شود برای تیم های ایرانی بازی کند در سال های اخیر خرید های ناموفق بازیکنان خارجی از سوی ایرانی ها ترس را به دل هوادران فوتبال می اندازد چرا که نه تنها به فوتبال ایران کمکی نمی کنند بلکه با تمام شدند مدت زمان حضورشان از باشگاه ها شکایت می کنند که این ماجرا کلی به ضرر باشگاه های ایرانی و فوتبال ایران می باشد که امیدواریم این یکی از خریدهای ناموفق برای فوتبال ایران نباشد تا پرونده های طولانی مدت آن سالیان سال به ورزش ایران صدمه وارد کند.
اما تا به حال در فوتبال ایران دو انگلیسی توپ زده اند که مربوط به همین چند فصل اخیر هم می باشد. اولین انگلیسی فوتبال ایران کورد آیگباسی بوده است که برای تیم سیاه جامگان به میدان رفته است و بعد از آن هری فارستر دومین بازیکن انگلیسی بوده است که برای فوتبال ایران بازی کرده است که حواشی ای هم به همراه خود داشت. فارستر فصل گذشته به جمع تراکتوری ها اضافه شد اما پس از مدتی از جمع آن ها جدا شد تا زمانی برای تیم ماشین سازی هم بازی کند. ولی در نهایت در فوتبال ایران به نتیجه ای دست پیدا نکرد تا ادامه فوتبال خودش را در کشور یونان بگذراند.
حالا هوپر می تواند به سومین بازیکن انگلیسی لیگ ایران تبدیل شود که دو بازیکن قبلی نتیجه مناسبی را در فوتبال ایران بدست نیاورده اند و باید دید که هوپر می تواند راه مناسبی را در فوتبال ایران طی کند یا مانند دو هم وطن قبلی اش یا اکثر خارجی های لیگ ایران ناموفق شود و ناراضی فوتبال ایران را ترک کند. این مهاجم با تجربه در شرایط سختی به جمع آبی های تهرانی قرار است اضافه شود که می تواند با یک عملکرد مطلوب خاطره خوشی را برای هواداران استقلال بسازد.
با توجه به ادعای روزنامه سان در اسکاتلند هوپر مذاکراتی جدی با استقلالی‌ها داشته و هیچ بعید نیست که جای خالی‌ای که در لیست استقلال وجود دارد با گری هوپر ستاره سابق باشگاه سلتیک پر شود؛ موضوعی که «سان» آن را شوکه‌کننده توصیف کرده است.

 

 

 

نظر شما