شناسهٔ خبر: 35813556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رایزنی لاوروف با نخست وزیر عراق در بغداد

وزیر خارجه روسیه که در عراق به سر می برد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در عراق به سر می برد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار همکاری میان دو کشور و راههای توسعه آن در زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و علمی و نیز اوضاع منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

 

عبدالمهدی دیدار را مهم توصیف و تاکید کرد: عراق مایل به توسعه روابط با روسیه در همه زمینه هاست و این روابط قدیمی است و باید که بیش از پیش توسعه یابد.

 

وی از موضع مسکو و حمایت از دولت عراق در همه شرایط تمجید کرد و نقش روسیه در خاورمیانه و صلح جهانی را ستود.

 

نخست وزیر عراق به جنگ با داعش و بیرون راندن تکفیری ها از شهرهای عراق اشاره کرد و گفت: ابتکار عمل در دست ماست و شهرهای ما امن است و عراق جایگاه خود را به دست می آورد و نقش آرام کننده در منطقه ایفا می کند و روابط خارجی آن در بهترین حالت است. اقتصاد عراق از تحریم های اقتصادی طولانی مدت و نیز جنگ و ویرانی رنج برده است و ما خواهان استفاده از منابع خود و تولیدات مان و کارخانه هایمان هستیم و سرمایه گذاری در عراق را مورد تشویق قرار می دهیم.

 

وی افزود: عراق با همه کشورهای همسایه روابط خوبی دارد و مشارکت همه کشورهای منطقه در امنیت و ثبات موثر است.

 

از سوی دیگر لاوروف هم بیان کرد: روابط ما با عراق قدیمی است و ما در راستای توسعه و افزایش مشارکت و حضور شرکت های روسی در بازسازی و سرمایه گذاری در زمینه های نفت و گاز و طرح های برق و تسهیل مبادلات تجاری و فعال کردن کمیته های عالی مشترک در پرتو گفتگوهای جاری میان مسئولان دو کشور حرکت خواهیم کرد.

 

منبع: مهر 

نظر شما