شناسهٔ خبر: 35794641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

انتخابات و جريان نفوذ!

محمدكاظم انبارلويي

اول به چند بهانه بحث تحريم انتخابات را مطرح مي‌كنند كه مهم‌ترين بهانه آن نظارت استصوابي است. زشتي و قباحت اين موضوع براي افكار عمومي و مشروعيت‌زدايي از جمهوري اسلامي چنان است كه يك قدم عقب مي‌روند و بحث «مشاركت مشروط» را مطرح مي‌كنند.

صاحب‌خبر -

|محمدكاظم انبارلويي|
هر وقت فصل انتخابات مي‌شود جريان نفوذ مشغول اجراي چند پروژه به شرح زير مي‌شود؛
۱- اول به چند بهانه بحث تحريم انتخابات را مطرح مي‌كنند كه مهم‌ترين بهانه آن نظارت استصوابي است. زشتي و قباحت اين موضوع براي افكار عمومي و مشروعيت‌زدايي از جمهوري اسلامي چنان است كه يك قدم عقب مي‌روند و بحث «مشاركت مشروط» را مطرح مي‌كنند. مشاركت مشروط يك گريم نخ‌نما روي چهره همان «تحريم انتخابات» است؛ اين بازي هم نمي‌گيرد مي‌روند روي بحث سوم، شركت در انتخابات تنها راه حرف زدن از زبان صندوق رأي هست. با ترفند سوم فكر مي‌كنند رأي خاكستري را جذب مي‌كنند و با تنظيم زيرساخت راي، امور خود را در انتخابات مي‌گذرانند.
هدف آنها از حذف نظارت استصوابي، باز كردن راه نفوذي‌ها به مراكز تصميم‌سازي وتصميم‌گيري در دولت و مجلس است.
قانون اساسي اين راه را مسدود كرده است. اما آنها با زور و تبليغات و فريب افكار عمومي مي‌خواهند آن را باز كنند.
۲- جريان نفوذ روي حمله به سه نهاد «شوراي نگهبان» ، «رسانه ملي» و «نهاد رهبري» تمركز مي‌كند.
در حمله به شوراي نگهبان به بهانه نظارت استصوابي سنگ تمام مي‌گذارند كه بخشي از آن را در بند يك اشاره كردم، در حمله به «رسانه ملي» روشنگري در جامعه سياسي را هدف مي‌گيرند. آنها اجازه نمي‌دهند افكار عمومي به خط نفوذ و اهداف شوم آنها پي ببرد. برخي واكنش‌هابه سريال «گاندو» از اين قبيل بود.
به نهاد رهبري حمله مي‌كنند چون پاسداشت واقعي از اسلاميت و جمهوريت نظام به اين نهاد مربوط است و آنها در هر انتخاباتي توأمان هر سه مورد را هدف قرار مي‌دهند.
۳- نان جريان نفوذ در دو قطبي‌سازي‌هاي كاذب است. كار آنها در هر انتخابات خلق دو قطبي‌ كاذب است. دال مركزي گفتمان آنها در دو قطبي كردن فضا، «آزادي» به شيوه غربي است. متهم كردن رقيب به استبداد يك سابقه ۱۰۰ ساله دارد از نهضت مشروطه گرفته تا نهضت ملي تا ظهور انقلاب اسلامي جريان نيرومند اسلامي گرفتار اين جماعت روسياه است كه سر در آخور سفارتخانه‌ها و دولت‌هاي غاصب غربي دارند. همين جماعت «خود باخته‌اي» كه كارشان «بن‌بست‌هاي خودساخته» است.
​​​​​​​آنها اجازه رشد و توسعه و پيشرفت به كشور نمي‌دهند، همواره نقش ترمز را به نمايندگي از دولت‌هاي سرمايه‌داري غرب بازي مي‌كنند.
كليد واژه‌هاي گفتمان اين جريان مسموم در قالب نظريه‌پردازي‌ها، مقالات، مصاحبه‌ها و توئيت‌ها در روزنامه‌‌ها و فضاي مجازي از هم اكنون قابل رويت است. برخي افراد حقيقي و حقوقي در جريان اصلاح‌طلب دانسته يا ندانسته همين حرف‌ها را طوطي‌وار تكرار مي‌كنند.
***
با آغاز نيم سال دوم سال ۹۸ نخبگان سياسي و علما و دانشمندان و دلسوزان جامعه و آحاد مردم به فكر پديداري مجلسي نو با كاركردي موفق، كارآمد و شايسته مختصات بيانيه گام دوم رهبري هستند.
مجلسي كه همراز و همزاد مردم و متكي به آراء پاك ملت باشد، مجلسي كه خود پاكدست باشد و پرچم مبارزه با فساد را به دست بگيرد و كار را جلو ببرد. مجلسي كه مسئله حل كن باشد نه مسئله پاك‌كن و در عين حال پاسخگو و انتقادپذير هم باشد.
مجلسي كه با آرمانگرايي و آينده‌نگري به فكر معيشت مردم باشد و مشكل اشتغال و ازدواج جوانان را حل كند. مجلسي كه خلاق و نوآور باشد و با پاسداشت حريم بيت‌المال دست نامحرمان را از تعرض به بيت‌المال مسلمين قطع كند. مجلسي كه با ولايت‌مداري در مسير ايجاد تمدن اسلامي گام بردارد. مجلسي كه با تأكيد بر مقاومت در برابر زياده‌خواهي آمريكا و اروپا بايستد و دست رد بر سينه آنها بزند. مجلسي كه در همه صحنه‌هاي نبرد نرم و تهاجم فرهنگي دشمن بايستد و با پاسداري از حياء، عفت و حجاب در برابر شبيخون فرهنگي خستگي‌ناپذير در صف اول قرار گيرد.
اما جريان نفوذ با مسئله‌سازي نمي‌گذارد افكار عمومي و ذهن نخبگان به اين سمت‌وسو برود.

نظر شما