شناسهٔ خبر: 35760345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت خبر داد؛

انعقاد قرارداد همکاری 36 قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی 42 قطعه

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: با انعقاد قرارداد 36 شرکت قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی 42 قطعه، دومین گام برای کاهش ارزبری 90 میلیون یورویی را رقم خواهیم زد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز (شنبه) در "دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو" گفت: حمایت از تولید ملی با اتکا به صنعتگران کشور همیشه دغدغه ما و وزارت صمت بوده است که رهبر معظم انقلاب نیز همیشه از این بخش حمایت کرده‌اند و معتقدند که باید به بخش‌های پیشران همچون خودرو، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه داشت.

 

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات است که رفع موانع آن مورد توجه وزارت صمت قرار گرفته است.

 

وی افزود: امروز در میز دوم تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، قرارداد همکاری با 36 شرکت قطعه‌ساز با هدف داخلی‌سازی 42 قطعه منعقد می‌شود.ارزش این قراردادها بین خودروسازان و قطعه‌سازان هزار و 200 میلیارد تومان است و صرفه‌جویی ارزی 90 میلیون یورویی به دنبال خواهد داشت.

 

صادقی نیارکی اظهار کرد: با برگزاری این دو میز، در مجموع 77 قطعه خودرویی در داخل تولید شده و 175 میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت خودرو، ارتقاء خدمات پس از فروش، تسریع در تکمیل خودروهای ناقص و توسعه صادرات به کشورهای همسایه از برنامه‌ها و اهداف وزارت صمت و مدیران خودسازی خواهد بود.

 

امروز دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و مدیران قطعه‌ساز برگزار شد. در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با 32 شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید 35 قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما