شناسهٔ خبر: 35759105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تظاهرات عراق و ۲۰۰۰ کشته و زخمی

پایگاه خبری، تحلیلی و اقتصادی جهان صنعت نیوز – جهان صنعت به شما قدرت تحلیل و پیشبینی می‌دهد تظاهرات عراق و 2000 کشته و زخمی - تظاهرات عراق و 2000 کشته و زخمی - کشته و زحمی

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز:  تازه ترین گزارش های رسیده از عراق حاکی از آن است که در تظاهرات چند روز گذشت این کشور بیش از ۲۰۰۰ نفر کشته وزخمی شده اند.

آن طور که خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش کرده است، در این تظاهرات که  از روز سه شنبه گذشته شروع شده تا کنون ۶۵ نفر کشته شده اند.

این گزارش که براساس اطلاعات شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی تنظیم شده است براساس اعلام منابع انتظامی و پزشکی عراق تعداد زخمی های این تظاهرات را طبق آخرین اعلام رسمی یک مقام عراقی  نزدیک به ۲ هزار نفر اعلام کرده است.

کمی پیش از این مصطفی سعدون، مدیر دیده بان حقوق بشر عراق اعلام کرده بود تعداد کشته شدگان ۵۰ نفر و تعداد زخمی ها ۱۹۳۶ نفر است.

این تظاهرات که خیلی سریع گسترش پیدا کرد هم اکنون علاوه بر بغداد چند شهر دیگر عراق را نیز در بر گرفته است.

تظاهر کنندگان عراقی خواستار بهبود شرایط زندگی و حل مشکلات بهداشتی، آموزشی رفع معضلات حوزه اشتغال و رشوه خواری و فساد هستند.

استعفای دولت و بهبود شرایط زندگی خواسته اصلی تظاهر کنندگان عراقی است.

گفته شده است که مقامات عراقی از روز چهارشنه اینترنت را در بغداد چند شهر دیگر قطع کرده اند و در برخی از استان های کشور مقررا منع رفت و آمد وضع کرده اند.

البته در تازه ترین خبرها آمده بود که نخست وزیر این کشور مقررات منع رفت و آمد را ملغی اعلام کرده است.

در تحولاتی به موازات این تظاهرات مقتدا صدر، یکی از رهبران شیعیان  به استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودرس فرا خوانده و آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل دولت و تظاهرکنندگان را به گفتگو فرا خوانده است.

نظر شما