شناسهٔ خبر: 35711014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سران سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند؛

پمپئو شاهدان گفتگوي ترامپ و زلنسکي را مي‌ترساند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هرگونه تلاش برای ارعاب شاهدان یا جلوگیری از گفتگوی آن‌ها با کنگره غیرقانونی است و کارشکنی در تحقیقات استیضاح (ترامپ) خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، سران سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور را به مرعوب کردن شاهدان متهم کردند.
پمپئو، پیشتر روز سه شنبه با تلاش‌های این کمیته‌ها به منظور شهادت گرفتن از پنج مقام فعلی و سابق وزارت امور خارجه آمریکا در چارچوب رسیدگی مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری به شدت مخالفت کرده بود.
الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجه؛ آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات؛ و الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان، با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به موضع پمپئو این اظهارات را بیان کردند.
این سه نماینده دموکرات اعلام کردند اگر گزارش‌ها صحت داشته باشد که پمپئو در جریان گفتگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه حضور داشته است، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان درباره استیضاح، به عنوان "شاهد حقیقت" قلمداد خواهد شد.
در این بیانیه تاکید شده است: "هرگونه تلاش برای ارعاب شاهدان یا جلوگیری از گفتگوی آن‌ها با کنگره - از جمله کارکنان وزارت امور خارجه - غیرقانونی است و برابر با شواهد کارشکنی در تحقیقات استیضاح خواهد بود".
در ادامه این بیانیه آمده است که کمیته‌های مجلس نمایندگان به حفاظت از شاهدان در برابر آزار و اذیت و ارعاب متعهد هستند و انتظار تبعیت کامل شاهدان و وزارت امور خارجه را دارند.

سفر پمپئو به چهار کشور اروپایی با هدف متوقف کردن روند استیضاح ترامپ
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اقدامات خود برای متوقف کردن روند استیضاح دونالد ترامپ، از کشورهای اروپایی دیدن می کند.
به گزارش آسوشیتدپرس از رم، مایک پمپئو در تلاش برای مقابله با اقدام دیپلمات ها برای فراهم کردن شهادت در کنگره برای بررسی روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفر به چهار کشور اروپایی را آغاز کرد.
وی درحالی وارد رم پایتخت ایتالیا شد که چند ساعت پیش مقامات آمریکا تایید کردند وی در 25 ژولای روی خط تلفن ترامپ و رئیس جمهور اوکراین بوده است. وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با رئیس جمهور ایتالیا از پاسخ دادن به سوالی درباره گفتگوی تلفنی (روسای جمهور آمریکا و اوکراین) خودداری کرد. پمپئو از اقدام دموکرات های مجلس نمایندگان که موضوع پیگیری استیضاح را مطرح کرده اند به شدت انتقاد کرد.

نظر شما