شناسهٔ خبر: 35698270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دستگیری 687 سارق، زورگیر و مالخر در طرح «رعد ۲۹» پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 687 سارق، زورگیر و مالخر با اجرای طرح رعد ۲۹ پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی اظهار داشت: در طرح رعد ۲۹ پلیس با اجرای 409 حکم قضایی، 687 نفر از سارقان و مالخران و زورگیران دستگیر شدند.
رحیمی از شناسایی و کشف 228 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 9612 عدد از اموال مسروقه در این طرح خبر داد و افزود: 33 باند منهدم شده و 86 درصد مالباختگان شناسایی شدند؛ ارزش اموال مسروقه مکشوفه 9/5 میلیارد تومان است.
وی اظهارداشت: در وقوع جرائم تقریبا جزء استان‌های آخر هستیم، به طوریکه در 6 ماهه نخست امسال 13 درصد افزایش جرائم کشف شده را داشته‌ایم. همچنین بالغ بر 97 درصد از جرائم خشن و مهم را کشف کرده‌ایم.
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در جلسه‌ای که با دادستان تهران داشتیم درخصوص طرح‌های مهم برخورد با مجرمین و سارقین صحبت و تصمیم‌گیری شد که با جدیت و حساسیت بیشتری این طرح‌ها برای امنیت و آرامش مردم به مرحله اجرا گذاشته شوند.
هشدار دادستانی تهران به اخلالگران امنیت عمومی
دادستان تهران نیز در حاشیه طرح رعد ۲۹ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازند دادستانی نگاه ویژه‌ای به آنها داشته و قرارهای تامین بازداشت موقت برای آنها صادر خواهد کرد.
علی القاصی افزود: همه دادسراهای شعب ویژه برای رسیدگی به این امور در سریع‌ترین زمان اقدام کرده و بر حکمی که صادر می‌شود و کل فرآیند اجرا نظارت می‌شود تا تخفیفی به آنها داده نشود.
القاصی با تاکید بر اینکه رویکرد ما برخورد قاطع و جدی، فوری و بدون فوت وقت با این افراد است، ادامه داد: قطعاً کسانی که امنیت عمومی را به مخاطره بیندازند ناجا با آنها برخورد می‌کند.
وی گفت: در مواجهه با جرایم مشهود دستورات قضایی را صادر کردیم و در حال حاضر اجرای مجازات این افراد به‌طور کامل است.

برچسب‌ها:

نظر شما