شناسهٔ خبر: 35674700 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فجر شگفتی اول جام حذفی را با شکست فولاد رقم زد

صعود پرسپولیس با غلبه بر ماشین سازی در ثانیه‌های پایانی

پیروزی خارج از خانه پرسپولیس در ثانیه‌های پایانی مقابل ماشین‌سازی، وداع زود هنگام فولاد خوزستان در شیراز مقابل فجرسپاسی و صعود آسان و پر گل سپاهان و پیکان از جمله نتایجی بود که دیروز در بازی‌های جام حذفی رقم خورد.

صاحب‌خبر -

 در ادامه بازی‌های مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال عصر دیروز هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. در نخستین بازی تیم‌های پرسپولیس و ماشین سازی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۵ به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این بازی که در زمین بنیان دیزل تبریز برگزار شد، علی علیپور در دقیقه ۸۸ یک پنالتی از دست داد ولی امیری در دقیقه ۱۰۱ گل برتری را به ثمر رساند.گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس تیمش را در این مسابقه با ترکیبی متفاوت به زمین فرستاد و بیشتر بازیکنان اصلی این تیم را نیمکت‌نشین کرد.علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، محمد نادری (۶۵ - محمد انصاری)، مهدی شیری، محسن ربیع خواه، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی عبدی (۶۴ - علی علیپور) و جونیور براندائو (۷۴ - احمد نوراللهی) ۱۱ بازیکن سرخپوشان در این مسابقه بودند.
نیمه اول این مسابقه در اختیار پرسپولیس بود و ماشین سازی فرصت قابل توجهی برای گلزنی به دست نیاورد. پرسپولیس در نیمه نخست سه بار این فرصت را داشت که دروازه ماشین را باز کند. در نیمه دوم هم این تیم پرسپولیس بود که بازی برتری را نسبت به حریفش به نمایش گذاشت. کنعانی زادگان که در تمام ضربات ایستگاهی و کرنرها در محوطه جریمه ماشین‌سازی حضور داشت، در دقیقه ۶۰ توانست گلزنی کند ولی کمک داور قبل از آن آفساید اعلام کرده بود.
در دقیقه ۸۰ علی علیپور مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه ماشین‌سازی سرنگون شد و داور به نفع سرخپوشان تهرانی پنالتی اعلام کرد. این تصمیم کوپال ناظمی اعتراض شدید نیمکت ماشین سازی را در پی داشت و باعث شد تا جریان مسابقه ۸ دقیقه متوقف شود. داور بازی هم دو عضو نیمکت ماشین سازی از جمله رسول خطیبی سرمربی این تیم را اخراج کرد.علی علیپور که این پنالتی را به دست آورده بود، سرانجام بعد از هشت دقیقه توقف بازی پشت این ضربه قرار گرفت ولی این ضربه را هم حامد لک مهار کرد تا پرسپولیس در گلزنی ناکام بماند. رسول خطیبی که تا هنگام ضربه پنالتی زمین را به سمت رختکن ترک نکرده بود، بعد از مهار پنالتی توسط دروازه بان تیمش کنار خط رفت و با نشان دادن آسمان به تصمیم داور کنایه زد. برای این مسابقه ۱۱ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شد. در حالی که بازی رو به اتمام بود و همه خود را آماده دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای می‌کردند، وحید امیری با پاس زیبای بشار رسن در دقیقه ۱۱ + ۹۰ گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند.
در دیگر دیدار همزمان تیم‌های فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان،‌ از ساعت 15 در ورزشگاه حافظیه شیراز برابر هم صف‌آرایی کردند که این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی 2-2 خاتمه یافت.با گلزنی محمدحسین کریم‌زاده (26) و میلاد غریبی (55) برای فجر و امیرحسین باقرپور (25) و حسن بیت‌سعید (35) برای فولاد، زمان قانونی مسابقه با تساوی 2-2 به پایان رسید. پس از اینکه گلی در 30 دقیقه اضافه رد و بدل نشد، بازی به ضربات پنالتی رفت که در نهایت تیم فجر در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر 2 و در مجموع با برتری 5 بر 4 مقابل فولاد به برتری رسید تا اولین شگفتی جام حذفی با وداع زودهنگام شاگردان نکونام رقم بخورد.
در سایر دیدارها تیم‌های خیبر خرم‌آباد و سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختی خرم‌آباد از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی 3 بر صفر شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید. مرتضی منصوری در دقیقه ۱۰ با یک شوت از پشت محوطه جریمه، مهدی کیانی با گلزنی در دقیقه ۸۰ و علی قربانی با گلی که در دقیقه ۸۴ وارد دروازه خیبر کرد، تیم‌شان را راهی مرحله یک هشتم نهایی کردند. این ششمین مسابقه‌ای است که سپاهان دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد. آنها از ابتدای لیگ و همچنین جام حذفی هنوز گلی دریافت نکرده‌اند.
در یکی دیگر از بازی‌های دیروز استقلال ماهشهر و مس نوین کرمان که هر دو در لیگ دو حضور دارند برابر هم قرار گرفتند. این مسابقه را استقلال ماهشهر با پیروزی دو بر یک به پایان رساند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. گل‌های مسابقه را عیسی موسوی و محمد محمدی برای استقلال و حمید رفیعی برای مس به ثمر رساندند.
تیم پیکان در تهران موفق شد شهدای زرکان کرج را با نتیجه پر گل ۴ بر صفر شکست دهد. در این بازی که از ساعت ۱۷:۱۵ آغاز شد شاگردان حسین فرکی حریف نه چندان سرشناس خود را با ۴ گل میلاد شیخ سلیمانی(29)، فراز امامعلی (64)، ماهان رحمانی(66) و علیرضا کوشکی(83) از پیش روی برداشتند.
تیم شاهین شهرداری بوشهر در حالی که در آستانه حذف از جام حذفی بود، توانست به بازی برگردد و در ضربات پنالتی خوشه طلایی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. در این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار شدتلاش دو تیم در طول 120 دقیقه با نتیجه تساوی 3 - 3 به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی تیم شاهین با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. گل‌های این دیدار را اکبر صغیری(15)، احسان پورشیخ علی (16) و سجاد اژدر (119 - پنالتی) برای خوشه طلایی و بهمن سالاری (73 و 83) و دانیال مومنی(105) برای شاهین بوشهر به ثمر رساندند.
نتیجه دو دیدار استقلال با گل ریحان و پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان به چاپ روزنامه نرسید


نظر شما