شناسهٔ خبر: 35646743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حاشیه‌های جالب عملیات بزرگ «نصر من الله»/از پخش اشتباه تصاویر دفاع مقدس در رسانه‌های عربی تا واکنش فضای مجازی ایرانی

تصویر اسارت نظامیان بعثی توسط نوجوان بسیجی ایرانی در دفاع مقدس در تایم لاین عربی به عنوان به اسارت درآمدن سعودی ها در عملیات نصر من الله یمن ها در حال انتشار است. کاربری در این خصوص نوشت: خیلی بی ربط هم نمی گویند این تفکر جبهه مقاومت است که در هر مکانی و هر زمانی دشمنان را به زانو و اسارت در می آورد!

صاحب‌خبر -

نسیم آنلاین: دیروز بود که  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در یک نشست خبری از اجرای «عملیات نظامی بزرگ» موسوم به «نصر من الله»  علیه ارتش سعودی در جنوب عربستان خبر داد و گفت که «این عملیات چند ماهی است که ادامه دارد». سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «در عملیات نصر من الله در محور نجران (جنوب عربستان)، سه تیپ سعودی متلاشی شدند. عملیات ارتش یمن در محور نجران از بزرگترین عملیات فریب نیروهای یمنی از ابتدای جنگ محسوب می‌شود...این عملیات چند ماهی ادامه دارد و طی این مدت دشمنان ما خسارت‌های جانی و مالی خیلی زیادی را متحمل شده‌اند. در عملیات نصر من الله، هزاران نفر که بیشتر آنها خیانت‌‌کار هستند از جمله صدها فرمانده، سرباز و افسر سعودی به اسارت گرفته شدند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که «نیروهای یمنی در 72 ساعت اول این عملیات موفق شدند، شبه‌نظامیان مستقر در نجران را تحت محاصره کامل خود قرار دهند و مقادیر زیادی از سلاح‌ها و خودروهای نظامی آنها را به غنیمت بگیرند». وی گفت که «در این عملیات منحصر به فرد، صدها کیلومتر از منطقه نجران آزاد شده و تعدادی از سربازان سعودی نیز به اسارت درآمدند».

عملیاتی که چند ماه پیش آغاز شده است/ ۳ هزار اسیر در یک روز نبوده است

سخنان سخنگوی انصارالله مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و در ادامه انتشار تصاویری از عملیات ها بسیاری را متعجب کرد. اما نکته ای که به آن توجه نشد تاکید انصارالله بر این مسئله بود که عملیات چند ماه است ادامه دارد و تعداد اسرایی که گفته می شود در یم روز اتفاق نیافته است. برخی تحلیل گران ورسانه ها مدعی شده اند بخشی زیادی از عملیات حتی پیش از عملیات بزرگ آرامکو رخ داده است.

شبکه الجزیره با حضور سه کارشناس، ابعاد مختلف اقدام ارتش یمن در افشای عملیاتی در جنوب عربستان را که عملیات بزرگ نجران یا «نصر من الله» نام دارد، بررسی کرد.

«محمد البخیتی » عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت اگر عربستان سعودی به ابتکار عملی که اخیراً توسط انصارالله اعلام شد پاسخ می‌داد و خواهان آتش بس بود ، شاید ارتش یمن عملیات نظامی نجران را فاش نمی‌کرد تا فضای ارائه ابتکار خراب نشود و عربستان سعودی را از خجالت بیشتر بخاطر بزرگی خسارت عظیمی که در این عملیات متحمل شده، باز می‌داشت.

«عمر عیاصرة»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: با توجه به اینکه انصار الله می‌گوید خسارات بزرگی به نیروهای سعودی در این عملیات وارد کرده مطمئنا این امر عربستان را در تنگنا قرار داده و به شرافت آن آسیب می‌زند.

«أسعد بشارة» تحلیلگر سیاسی هم گفت باید منتظر ماند و با دقت به آنچه انصارالله درباره عملیات نجران می‌گوید گوش فردا داد.

هم چنین روزنامه رای‌الیوم در تحلیلی عملیات "نصر من الله" نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله را اقدامی قابل پیش‌بینی دانست و نوشت، جنگ یمن در ماه‌های اخیر به نفع ائتلافی پیش می‌رود که انصارالله آن را هدایت می‌کند.

در ادامه فیلمی از عملیات ها را میبینید: 

خیانت سعودی به مزدورانش

شبکه المسیره یمن با انتشار تصاویری از صف کیلومتری اسیران اعلام کرد در حملات جنگنده های سعودی به مزدورانشان که در حال تسلیم شدن بودند 200 نفر از آنان کشته شدند.

 

تصاویری از غنیمت های عملیات نصرمن الله

 

صد دوربین مامور ثبت پیروزی بزرگ

یکی از حاشیه های جالب اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی یمن بود. وی در سخنانی گفت: آنچه از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات نصر من الله به نمایش در آمد، جزیی و نمونه های کوچکی از عملیات نصر من الله است. رسانه‌های جنگی، عملیات را با حدود ۱۰۰ دوربین ثبت کرده و در آینده صحنه‌های جدیدی از عملیات نصر من الله، پخش خواهد شد.

 

تصویری از دفاع مقدس در شبکه های اجتماعی عربی

تصویر اسارت نظامیان بعثی توسط نوجوان بسیجی ایرانی در دفاع مقدس در تایم لاین عربی به عنوان به اسارت درآمدن سعودی ها در عملیات نصر من الله یمن ها در حال انتشار است. کاربری در این خصوص نوشت: خیلی بی ربط هم نمی گویند این تفکر جبهه مقاومت است که در هر مکانی و هر زمانی دشمنان را به زانو و اسارت در می آورد!

 

سعودی در دستان مجاهدین اسلام خواهد بود

اما در میان مخاطبان ایرانی در فضای مجازی سخنان رهبر انقلاب از آینده عربستان بسیار مورد توجه قرار گرفت و عملیات نصر من الله را آغاز دوران جدیدی دانستند:

در ادامه تصاویری از عملیات را که در شبکه های مجازی از سوی کاربران عربی مورد توجه قرار گرفته است را میبینید:

نظر شما