شناسهٔ خبر: 35601402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آل‌سعود سرانجام تن به آتش بس با انقلابیون یمن داد

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که عربستان به دولت نجات ملی یمن پیشنهاد آتش‌بس داده است.

صاحب‌خبر -



2 هفته پس از حمله موفق انصارالله یمن به آرامکوی عربستان آل‌سعود به نظر می‌رسد که از تداوم جنگ به شدت در هراس است. به همین دلیل برخی منابع اعلام کرده‌اند که آل‌سعود به انصارالله پیشنهاد آتش بس داده است. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد به عنوان تنها راه باقیمانده برای عربستان محسوب شود. به گزارش فارس، یکی از رسانه‌های آمریکا اعلام کرد که عربستان به دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعا) پیشنهاد آتش‌بس داده است. روزنامه «وال‌استریت ژورنال» آمریکا دیروز به نقل از منابع آگاه نوشت که این پیشنهاد عربستان بعد از ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن ارائه شده
است.
این روزنامه، آتش‌بس پیشنهادی ریاض را «آتش‌بس جزئی» دانست و نوشت که این آتش‌بس در چهار محور از جمله شهر صنعا، پایتخت یمن اجرا خواهد شد. به نوشته وال‌استریت، در صورت موفق بودن این آتش‌بس، سعودی‌ها به گسترش محدوده این آتش‌بس خواهند پرداخت و بخش‌های دیگر یمن را نیز شامل خواهد شد.
اخیرا مهدی المشّاط، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن بعد از شش روز از حمله تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرق آرامکو، از ابتکار عمل صنعا برای توقف حملات خود علیه ریاض خبر داد. او گفت که دولت نجات ملی یمن «دواطلبانه و به صورت یکجانبه» عملیات‌های پهپادی و موشکی خود به خاک عربستان را متوقف می‌کند؛ مشروط بر اینکه عربستان و «ائتلاف متجاوز» به رهبری این کشور نیز حملات خود را به یمن متوقف کرده و به محاصره این کشور پایان دهد.
عبدالمهدی بعد از این سفر گفت که هیچ یک از طرف‌های درگیر در یمن، به دنبال ادامه جنگ نیستند (جزئیات بیشتر).

برچسب‌ها:

نظر شما