شناسهٔ خبر: 35561332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

از دیدگاه تحلیلگر و متفکر معروف مصری بررسی می شود؛

سرنوشت دوران سیاسی اسرائیل پس از افولِ نتانیاهو ؟

یک استاد علوم سیاسی دانشگاهِ مصر بنام د. محمد السعید إدریس طی مقاله ای در روزنامه الأهرام مصر به بررسی شکست های اخیر و پی درپی نخست وزیر بحران زده رژیم صهیونیستی پرداخته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) یک استاد علوم سیاسی دانشگاه ِمصر بنام "د. محمد السعید إدریس" طی مقاله ای در روزنامه الأهرام مصر به بررسی شکست های اخیر و پی درپی نخست وزیر بحران زده رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

حقیقتی که تاکنون در آرا و ارزیابی های هیچ نظریه پرداز سیاسی چه در داخل و چه در خارج از اراضی اشغالی به آن توجه نشده این است که دوران سیاسی نتانیاهو روبه افول است.

 

نتانیاهو طی انتخابات 9 آوریل 2019 که به پیروزی (البته ظاهری) دست یافت، نتوانست با وجود برتری خود در کسب کرسی های کنست در مقایسه با دیگر احزاب رقیب مانند "کاحول لاوان"(آبی وسفید) که به ریاست "بنی گانتس" رهبری می شود، کابینه اش را تشکیل دهد.

 

حتی پس از اینکه مدت قانونی تشکیل کابینه رژیم اسرائیل برای نتانیاهو به پایان رسید "رووین ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو دو ماه دیگر فرصت داد تا برای تشکیل این کابینه اقدامی انجام دهد با این حال او بار دیگر شکست خورد!

 

 

او علی رغم مواجهه شدن با بحران مخالفت احزاب صهیونیستی برای تشکیل کابینه بازهم خودخواهی به خرج داد و از صحنه کنار نکشید تا یکی دیگر از اعضای حزب لیکود اتمام این ماموریت را به دست گیرد.

پیگیری چنین افتضاح سیاسی در کنست رژیم اسرائیل و باز کردن پای کنست به دومین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی باعث شد باردیگر بحران پیشین بنیامین نتانیاهو (در انتخابات دور اول) تکرار شود.

 

در انتخابات روز 17 سپتامبر رژیم صهیونیستی او از رقیب خود "بنی گانتس" رئیس حزب آبی و سفید سیلی محکمی خورد. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو با نزول در کسب آرای صهیونیست های اراضی اشغالی مواجهه شد این حزب در مقابل حزبِ آبی وسفید 32 کرسی بدست آورد و این یعنی شکست نتانیاهو در برابر گانتس، چراکه حزب آبی و سفید 33 کرسیِ کنست را کسب کرد.

 

وی پس از این شکست ذلت بار نیز نتوانست موافقت گانتس برای تشکیل کابینه ائتلافی را کسب نماید.

 

اکنون بنی گانتز با کمک و ائتلاف دیگر احزاب اسرائیلی توانسته 57 کرسی کنست را بدست آورد اما در مقابل نتانیاهو تنها توانسته 55 کرسی را از مجموع 120 کرسی کسب نماید.

 

انتهای پیام/ م.ح

نظر شما