شناسهٔ خبر: 35502018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار اردوغان و سناتور جمهوری خواه و گفت‌وگو درباره اف ۳۵

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با سناتور جمهوری خواه آمریکا دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صباح٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه٬ دیشب در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار٬ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز حضور داشت و مسائلی همچون روابط آنکارا – واشنگتن و تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت.

گراهام پس از پایان دیدرا با اردوغان٬ در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: دیدار مثبت و سازنده‌ای صورت گرفت. من بر این باورم که ترکیه باید به پروژه مشارکت در ساخت هواپیماهای جنگنده اف 35 بازگردانده شود و حتی مبادله تجاری آزاد وجود داشته باشد و  امیدوارم روابط ما٬ استراتژیک‌تر و عمیق‌تر شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر نقش ترکیه در منطقه و سوریه٬ اعلام کرد که ترکیه مانع از افزایش تنش و آواره شدن 4 میلیون نفر از اهالی ادلب شده است.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا٬ پیش‌تر با طرح دونالد ترامپ به منظور خروج از سوریه ابراز مخالفت و اعلام کرده بود که نیروهای محلی کُرد در شمال سوریه نباید رها شوند و لازم است که آمریکا در برابر تهدیدات ترکیه از آنها دفاع کند.

دیدار بین اردوغان و گراهام در شرایطی صورت گرفته که رئیس جمهور ترکیه امیدوار است در دیدار با دونالد ترامپ٬ در مورد تحولات مرتبط با شرق فرات سوریه٬ امتیازاتی دریافت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما