شناسهٔ خبر: 35488940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر صنعت:

خودروهای کف پارکینگ به 30 هزار کاهش یافت

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: امروز تولید خودروسازان نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و رقم بیش از 150 هزار دستگاه که در کف پارکینگ‌ها بود امروز به اندکی بیش از 30 هزار دستگاه کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی ظهر یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی عادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: امروز در جلسه‌ای با یکی از خودروسازان بزرگ، مشخص شد که شمار خودروهای کف پارکینگ از 80 هزار دستگاه به بیش از 30 هزار دستگاه رسیده است و این امر ناشی از سیاست داخلی سازی در کشور است که به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

 

به گفته رحمانی قطعات داخلی سازی شده در واقع با تکیه بر توانمندی داخلی مشکلات این بخش را برطرف خواهد ساخت.

 

وی درباره مشکلات هپکو گفت: بحث سهامداری این واحد صنعتی مربوط به سازمان خصوصی سازی است که باید تصمیم‌گیری کند و از نظر تولید و اشتغال هم وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد موضوع شد و در واقع اکنون تعیین تکلیف سهامدار مربوط به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) است و روی مساله حقوق کارکنان این مجموعه قرار است بانک ملی ایران نابعی اختصاص دهد تا مشکل حقوق برطرف شود.

 

وزیر صنعت اضافه کرد: قرار است وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها) با هپکو برای خرید سفارش دهند که انتظار می‌رود مشکلات این واحد صنعتی به زودی برطرف شود.

 

منبع: ایرنا

نظر شما