شناسهٔ خبر: 35469807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

‌‌درنشست مديرعامل ايران خودرو با معاون وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم تهران:

مقيمي: ارتقاء ايمني و كيفيت محصولات سرلوحه اقدامات ايران خودرو است

در نشست مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با معاون امور روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، مسايل موجود مرتبط با منابع انساني ايران خودرو مورد بررسي قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايكوپرس، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين نشست خواستار همدلي و همراهي وزارت كار و سازمان تامين اجتماعي براي بررسي ورفع مسايل كارگري و منابع انساني اين خودروساز شد.
 
فرشاد مقيمي گفت: به دنبال اين هستيم تا با مجموعه فعاليت ها و اقدامات گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان بزرگ ترين خودروساز كشورضمن مقابله با مانع تراشي دشمنان براي رونق خودروسازي، به اهداف صنعتي و اقتصادي كشور در شرايط تحريم دست يابيم.
 
مقيمي: ارتقاء ايمني و كيفيت محصولات سرلوحه اقدامات ايران Øودرو است
 
وي افزود: با اصلاح روش هاي گذشته و بهبود آن و همچنين تعريف و اجراي برنامه هاي جديد شرايط فعلي را بهبود خواهيم بخشيد.
 
مقيمي ضمن تاكيد بر همدلي و همراهي مجموعه هاي مرتبط براي افزايش تيراژ توليد، كاهش نرخ توليد خودروهاي ناقص و تكميل خودروهاي ناقص، ارتقاي ايمني و كيفيت را از ديگر رويكردهاي مهم ايران خودرو دانست و گفت: بايد بتوانيم محصولات و خدمات درخور و شايسته مردم ارايه كنيم.
 
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين كه محدود يت هاي بين المللي را از تهديد تبديل به فرصت كرده ايم گفت: در گذشته نيز به اثبات رسانده ايم كه هر چه پيچ تحريم تندتر بوده بهتر و با قدرت بيشتري توانسته ايم آن را پشت سر بگذاريم. در شرايط تحريم، همواره رشد صنعتي نرخ بالاتري داشته است، بيشترين تكنولوژي و فن‌آوري هاي امروز حاصل محدوديت هايي بوده كه در گذشته وجود داشته و با تلاش صنعتگران كشور به ثمر رسيده است.
 
محمدعلي وكيلي نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار، ايران خودرو را بخشي از غرور ملي هر ايراني عنوان كرد و همكاري هاي اين شركت با وزارت كار در حوزه روابط كار را بيانگر اهتمام به تكريم جايگاه افرادي دانست كه چرخه اين خودروساز را به حركت درمي آورند.
 
وي گفت: از گذشته تاكنون تمهيدات زيادي براي رضايتمندي كاركنان صورت گرفته و درحال حاضر نيز رضايتمندي كاركنان در كارآمدي و ايجاد حس مسئوليت آنان نقش آفرين است.
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به جايگاه ايران خودرو در اقتصاد ملي كشور گفت: قضاوت عمومي و گفتمان شكل گرفته در جامعه،‌ زيبنده اين مجموعه نيست. مديرعامل جديد اين شركت جوان، پرانرژي و داراي كارنامه موفق در حوزه صنعت است كه اميدواريم با حضور ايشان، منزلت اين شركت احيا شود، چون جايگاه اين صنعت آسيب ديده و فراتر از مسايل اقتصادي، آسيب اجتماعي است.
 
وكيلي تصريح كرد: ايران خودرو نيازمند مجموعه اي از اقدامات درون سازماني براي بهبود جايگاه سازماني و اقدامات كيفيت بخشي و ارتقا و همچنين اقدامات مديريتي است. اين شركت در نتيجه تصميمات غلطي كه در گذشته دور و نزديك به آن تحميل شده غيراقتصادي اداره مي شود كه ماحصل آن افت منزلت بوده است.
 
وي ادامه داد: ايران خودرو به عنوان شركت پيشرو در خودروسازي كشور بايد به برند ملي مي رسيد و بايد بازار كشورهاي همسايه را نيزراهبري مي كرد. اما شرايط فعلي، نتيجه خواستن هاي نابجا و غلطي بوده كه بخش‌هاي مختلف به آن تحميل كرده اند.
 
عضو فراكسيون اميد مجلس ضمن تحسين جسارت و توانمندي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اظهار اميدواري كرد: در دوره جديد علاوه بر بازگشت آرامش و از بين رفتن بدبيني با تمهديداتي كه از سوي مديريت انديشيده مي شود احساس امنيت در ميان مردم و مشتريان نيز ايجاد شود.
 
حاتم شاكرمي معاون تنظیم روابط كار وزارت تعاون،‌كار و رفاه اجتماعی نيز در اين نشست كيفيت محصول را ضامن اشتغال پايدار خواند و گفت: انتظار مردم توجه به ارتقاي كيفيت محصولات، ايجاد آرامش در بازار با بهبود وضعيت توليد و انجام تعهدات مشتريان در انتظار دريافت خودروهاي ثبت نامي است.
 
وي ادامه داد: بيش از 500 هزار نفر نيروي كار در زنجيره تامين و قطعه سازي خودروسازان مشغول فعاليت هستند و هر توقفي در خطوط توليد خودروساز با تعديل نيرو و مشكلات كارگري در شركت هاي قطعه ساز همراه است.
 
شاكرمي با اشاره به اعتبار و وجهه بالاي ايران خودرو گفت: تامين كنندگان آسيب پذير هستند و بايد با بهبود شرايط توليد اين تهديد براي كارگران قطعه سازي از ميان برود.
 
وي در عين حال تصريح كرد: تحقق اين موضوعات در شرايط فعلي بسيار سخت و پرريسك است اما قطعا با توانمندي هاي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، از اين مسير عبور خواهيم كرد.
 
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي روابط موجود ميان كارفرما و كارگران در مجموعه ايران خودرو را تحسين كرد و گفت: نظم ناشي از رعايت قوانين و مقررات در ايران خودرو قابل تقدير است.
 
وي خاطرنشان كرد: ماحصل نظم موجود، احساس امنيت شغلي و تعلق خاطر و هم افزايي نيروي كار است كه در كميت و كيفيت توليد نمايان مي شود. اين موضوع بايد تقويت شود.
 
شاكرمي همچنين از قرار دادن ظرفيت هاي موجود وزارت كار از جمله مركز تعليمات و تحقيقات در اختيار ايران خودرو خبر داد و گفت: اين آمادگي وجود دارد تا ظرفيت هاي موجود براي سالم سازي و استانداردسازي محيط كار و همچنين آموزش هاي ايمني در اختيار ايران خودرو قرار گيرد.

 

نظر شما