شناسهٔ خبر: 35458703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هواي تهران در نخستين روز هفته سالم است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هوای تهران در نخستین روز کاری هفته با شاخص کیفیت 82 در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در صبحگاه شنبه (30 شهریور) تجمع غلظت آلاینده‌ها در برخی مناطق سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد که عمدتاً ناشی از ازدیاد تردد خودرو‌ها در اولین روز کاری هفته و حاکمیت جو آرام است.
همچنین با تابش خورشید و افزایش دما، غلظت ازن طی بعد از ظهر روز جاری (ساعات 14 تا 18) روند افزایشی خواهد داشت هر چند با افزایش ناپایداری جوی و نیز افزایش نسبی سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. اما در ساعات پایانی شنبه با ازدیاد تردد خودرو‌ها در سطح شهر و افزایش غلظت ذرات معلق، احتمال می‌رود در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.
با کاهش میزان ناپایداری جوی در طی شب، شرایط مناسب برای تجمع موقتی آلاینده‌ها (به‌ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات صبحگاه آخرین روز تابستان (31 شهریور) فراهم خواهد شد.
در طول روز با توجه به کاهش دما نسبت به روز قبل شرایط شکل‌گیری آلاینده ازن محدودشده، همچنین با وزش باد شدید و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، اگرچه در برخی مناطق مستعد گسیل گرد و خاک و آسمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
همزمان با افزایش حجم ترافیک در ساعات پایانی یکشنبه، تجمع غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شده و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما