شناسهٔ خبر: 35449710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2019

طوفانی که کریمی در رقابت‌های جهانی به پا کرد کشتی ایران امروز طلا می‌خواهد

درخشش علیرضا کریمی و رسیدن او به فینال مهم‌ترین اتفاق روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2019 دیروز در قزاقستان برگزار شد و از میان نمایندگان ایران علیرضا کریمی موفق شد با درخشش خود جواز حضور در فینال مسابقات را کسب کند.
در روز دوم دور مقدماتی اوزان 70، 74، 92 و 125 برگزار شد. در وزن 70 کیلوگرم، یونس امامی در مبارزه نخست مقابل اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 55 بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر الامان دوگدوربیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر کوجیرو شیگ دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع 11 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
دردیدار نیمه نهایی امامی برابر کایپانوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا عصر امروز شنبه برای مدال برنز به روی تشک برود.
امامی در حالی در این مبارزه بازنده شد که در ثانیه آخر اقدام به بارانداز حریف کرد اما داوران به جای 2 امتیاز یک امتیاز به او دادند و باعث شکست وی شدند. با رد اعتراض ایران، یک امتیاز دیگر به حریف داده شد تا امامی 8 بر 6 بازنده شود. این موضوع اعتراض مربیان ایران را به دنبال داشت تا جایی که پس از بلند شدن دست کشتی گیر میزبان به عنوان برنده، غلامرضا محمدی به تشویق داوران پرداخت!
وداع زودهنگام افضلی
در وزن 74 کیلوگرم، رضا افضلی در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست 10 بر 6 این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و دارنده ۲ برنز جهان، افضلی وداع زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت و سهمیه المپیک را نیز از دست داد.
کریمی نخستین فینالیست شد
در وزن 92 کیلوگرم، علیرضا کریمی در دور نخست استراحت کرد. او در دور دوم برابر روبه ‌آن از مولداوی به برد قاطع 12 بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز به مصاف ساگالیوک از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع 12 بر 2 به برتری رسید.
علیرضا کریمی در دیدار نیمه نهایی مقابل جبراییلوف از روسیه با نتیجه قاطع 10 بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد. کریمی در فینال با جی دن کاکس قهرمان سال 2018 جهان از آمریکا مسابقه می‌دهد. جبراییلوف همان کشتی گیری بود که کریمی در رقابت‌های امیدهای جهان در اقدامی جوانمردانه به شکل مصلحتی مغلوب او شد تا در دور بعد به مصاف نماینده رژیم‌اشغالگر قدس نرود.
با نمایش درخشان کریمی تا قبل از فینال، انتظار می‌رود او با شکست دادن کاکس آمریکایی طلای باارزش این وزن را از آن خود کند. ذکر این نکته هم ضروری است که کریمی نخستین فینالیست کاروان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی امسال است.
محبی به سهمیه نرسید
در وزن 125 کیلوگرم، یدالله محبی در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان 6 بر یک به برتری رسید. او در در دومین مبارزه نیز مقابل گویازدوفسکی دارنده 2 مدال برنز جهان از آمریکا به روی تشک رفت و با نمایشی زیبا به برتری 5 بر 2 رسید.
محبی در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی برابر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اوکراین به روی تشک رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.
دست اطری از برنز کوتاه ماند
دیروز همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری نماینده ایران که روز پنج‌شنبه و پس از شکست مقابل حریف روس راهی گروه بازنده‌ها شده بود، در این مرحله برابر بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود، اینبار نیز از حریف امتیاز گرفت و او را در خاک نشاند و 2 امتیاز گرفت تا در نهایت با نتیجه 4 بر 4 پیروز این مبارزه حساس شود.
اطری با این برد ضمن صعود به رده‌بندی موفق به کسب اولین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد. نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی برابر کومار راوی از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و پنجم شد.
قرعه‌کشی ۴ وزن پایانی
 کشتی آزاد قهرمانی جهان
دیروز مراسم قرعه کشی اوزان ۶۱، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد و بهنام احسان‌پور در ۶۱، بهمن تیموری در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و علی شعبانی در ۹۷ کیلوگرم رقبای خود را شناختند. در وزن ۶۱ کیلوگرم، بهنام احسان‌پور در دور نخست استراحت دارد سپس در یک هشتم نهایی برابر رجب توپال از ترکیه کشتی می‌گیرد و در صورت برتری در مرحله یک چهارم نهایی برابر برنده مبارزه بونه رودریگز از کوبا و وارزاتیلوف از آذربایجان کشتی می‌گیرد.
در وزن ۷۹ کیلوگرم، بهمن تیموری در مبارزه نخست استراحت دارد سپس برابر برنده مبارزه کشتی‌گیران کره‌جنوبی و ازبکستان به روی تشک می‌رود. در این وزن نیز کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و در دور نخست برابر حریف قزاق کشتی می‌گیرد. در این وزن 23 کشتی‌گیر حضور دارند.
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست استراحت دارد، سپس برابر اسپینال از پورتریکو به میدان می‌رود و در صورت برتری در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه ورب از مجارستان و دومانیتسکی از اوکراین کشتی می‌گیرد.در این وزن المپیکی 43 کشتی‌گیر حضور دارند. کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در سمت دیگر جدول قرار دارد و دور نخست به مصاف حریفی از لبنان می‌رود
در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی در دور نخست برابر حریف خود از ترکیه به روی تشک می‌رود و در صورت برتری در یک هشتم نهایی برابر الیزبار اودیکادزه از گرجستان کشتی می‌گیرد. در این وزن المپیکی 26 کشتی‌گیر حضور دارند. رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از صبح امروز(شنبه) آغاز می‌شود و ۴ آزادکار ایران به مصاف رقبایشان می‌روند.

نظر شما