شناسهٔ خبر: 35351552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

عبدولی اولین مدال آور کشتی فرنگی ایران در قهرمانی جهان

صاحب‌خبر -
 

نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران مدال برنز رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ در قزاقستان را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، سعید عبدولی نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم ایران و آخرین فرنگی‌کار در ۴ وزن نخست، در دیدار رده‌بندی وزن ۸۲ کیلوگرم برابر یوری شکریوبا از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود کرد تا اولین مدال‌آور کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نام بگیرد.

عبدولی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس به مصاف پیتر نوواک از چک رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آدلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در یک کشتی سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر رفیق حسین‌اف دارنده مدال‌های طلای اروپا ۲۰۱۱ و برنز اروپا ۲۰۱۸ با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد.این سومین مدال عبدولی در رقابت‌های قهرمانی جهان است. وی پیش از این طلای جهان ۲۰۱۱ استانبول و برنز جهانی ۲۰۱۷ پاریس را بدست آورده بود. عبدولی همچنین مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه خود دارد.

شانس تاب و ساروی برای کسب سهمیه المپیک در کشتی فرنگی

نمایندگان اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ایران راهی گروه

بازنده ها شدند تا برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک تلاش کنند اما رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در قزاقستان، دنیس کودلا دارنده ۲ مدال نقره جهان و یک برنز المپیک از آلمان که پیش از این موفق به شکست رامین طاهری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران شده بود، در نیمه نهایی برابر ژان بلنیوک از اوکراین با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.به این ترتیب رامین طاهری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران از دور این رقابت‌ها کنار رفت تا پس از پویا ناصرپور در ۵۵ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم، سومین حذف شده ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ باشد.

اما حامد تاب در وزن ۶۷ کیلوگرم که در دور نخست مقابل اسماعیل بوررو از کوبا ۹ بر صفر شکست خورده بود با توجه به صعود حریفش به فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. البته مسیر تاب بسیار دشوار است چون کشتی گیرانی مانند فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان و ریو هان سو دارنده چند مدال جهانی از کره جنوبی نیز در گروه بازنده ها حضور دارند.

محمد هادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز که در یک چهارم نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان ۴-۳شکست خورده بود با توجه به صعود این کشتی گیر به فینال، راهی گروه بازنده ها شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.اگر ساروی و تاب بتوانند به دیدار رده بندی برسند، حتی اگر مدال برنز نگیرند، باز هم با عنوان پنجمی سهمیه المپیک را بدست خواهند آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما