شناسهٔ خبر: 35346619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

زخمی شدن ۵۵ فلسطینی در تظاهرات «بازگشت» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی:۵۵ شهروند فلسطینی در مناطق مرزی باریکه غزه با فلسطین اشغالی زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این افراد به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جریان هفتاد و چهارمین هفته از برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت، در شرق نوار غزه زخمی شدند.نظامیان صهیونیست به طور گسترده به سوی راهپیمایان در نزدیکی اردوگاه العوده در روستای خزاعه در شرق خان یونس واقع در جنوب نوا غزه تیراندازی کردند.ده‌ها نظامی و برخی خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اطراف اردوگاه العوده مستقر شده بودند.جوانان فلسطینی با شعار«اسلو را از تاریخ مان حذف می کنیم» در راهپیمایی این هفته شرکت کردند. گفتنی است از آغاز این راهپیمایی ها در ۳۰مارس سال گذشته میلادی(۱۰فروردین ۹۷) تاکنون بیش از ۳۲۰فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به ۳۲هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند که حال ۵۰۰نفر از آنان وخیم گزارش شده است. در چنین شرایطی ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حملات تلافی جویانه مقاومت فلسطین، در مرزهای نوار غزه به حالت آماده‌باش کامل در آمد. منابع عربی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حملات تلافی جویانه و احتمالی گروه های مقاومت فلسطین به مواضع این رژیم، به حالت آماده باش در آمده است. این درحالی است که صهیونیستها پیشتر نیز نظامیان خود را در مرزهای جنوبی به حالت آماده باش درآورده بودند. گفتنی است، گروه های مقاومت فلسطین در پی اظهارات خصمانه اخیر نتانیاهو علیه کرانه باختری، اخیرا با صدور بیانیه‌ای مشترک، صهیونیستها را به شدت تهدید کردند. خبر دیگر اینکه وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که وی قصد ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را داشته اما نخست‌وزیر این رژیم مانع شد. آویگدور لیبرمن گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم وی را گول زد و مانع از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شد. او گفت که حزب لیکود و نتانیاهو توافقی را با وی امضا کردند که یکی از بندهای آن بر سرنگونی حماس در غزه تأکید داشت اما نتانیاهو برای جلوگیری از این عملیات دست به هر اقدامی زد. لیبرمن در ادامه مدعی شد: نتانیاهو علیرغم اینکه رهبران حماس همچنان خودشان را مسلح کرده و موشک تولید می‌کنند، اما به آنها مصونیت داده است.

در رویدادی دیگررسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که پس از آنکه نتانیاهو از اعلام الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی عقب نشست و تنها به اعلام قصدش برای اعمال حاکمیت ارضی تل‌آویو بر غور اردن در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی اکتفا کرد، با انتقادات تند مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی و در راس آن‌ها رئیس شاباک و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم مواجه شد. روزنامه معاریو اسرائیل از جدال لفظی بی‌سابقه تلفنی میان نتانیاهو و روسای شاخه‌های امنیتی این رژیم پرده برداشت؛ طی این گفت‌وگو بارها صداهای مقام‌ها به خصوص صدای نتانیاهو بالا رفت و مسئولان امنیتی به ویژه رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم با عبارت‌های تند از نتانیاهو انتقاد کردند.

این درحالی است که جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس از لندن خواستند به بیانیه اخیر رژیم صهیونیستی درباره اعمال حاکمیت بر منطقه غور اردن و بحر المیت پاسخ جدی بدهد. ۱۰۸تن از اعضای پارلمان انگلیس از احزاب سیاسی مختلف در پیامی برای دولت این کشور خواستار این شدند که پاسخ کشورشان و اروپا به وعده انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یعنی الحالق مناطقی از کرانه باختری شامل غور اردن و بحر المیت، فراتر از بیانیه‌های محکومیت باشد. در این نامه تاکید شد، واکنش جامعه جهانی باید در برابر اقداماتی که می‌توانند راه‌حل توافق شده تشکیل دو کشور برای پایان دادن به اختلافات دو طرف را نابود کنند، بازدارنده باشد.

نظر شما