شناسهٔ خبر: 35331207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با پارسینه:

اکرمی: همه دستگاه‌ها باید به رییس قوه قضاییه یاری برسانند

سید رضا اکرمی گفت: آقای رییسی از آن دسته از مدیرانی است که در قوه‌قضاییه ریشه دارد و به همین دلیل انصافا به امور قضاوت آشناتر، عالم‌تر هستند و می‌دانند که کار قضاوت چقدر حساس و مهم است.

صاحب‌خبر -

سید رضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با پارسینه با اشاره به تغییر و تحولاتی که پس از ورود سیدابراهیم‌رییسی به قوه‌قضاییه رخ داده است، ابراز امیدواری کرد، مردم روز به روز بیشتر به دستگاه‌قضایی اعتماد داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین ادامه داد: آقای رییسی از آن دسته از مدیرانی است که در قوه‌قضاییه ریشه دارد و به همین دلیل انصافا به امور قضاوت آشناتر، عالم‌تر هستند و می‌دانند که کار قضاوت چقدر حساس و مهم است. با این حال، باید این را در نظر گرفت که زندگی ما جزیره‌ای نیست و برای مبارزه و مقابله با مفاسدین اقتصادی لازم است دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر هم به دستگاه قضایی کمک کنند تا بتوان جلوی اختلاس و رانت‌خواری را گرفت. حتی باید فرهیختگان و اندیشمندان هم به این مساله ورود کند. در چنین می‌توان امید ۱۰۰ درصدی داشت که آقای رییسی نسبت به پیشینیان در راستای سالم‌سازی فضای کشور از فساد و ... عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان بدهد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: لازم است، کارشناسان بخش‌های مختلف بررسی‌های لازم را انجام بدهند تا الزامات لازم برای پیشگیری از جرم مشخص شوند. بنده چند سال قبل به آقای صادق‌لاریجانی پیشنهاد دادم،‌ای کاش در هر دادگستری شهرستانی حداقل هر ۲ ماه یکبار جلسه‌ای تشکیل می‌شد و مسئول تبلیغات، مسئول آموزش‌پروش، امام جمعه و ... بیایند و در آن جلسه ارزیابی هر شهرستانی اعلام شود و بعد از آن به بررسی علل جرم و... معین شود تا از این طریق راه‌کار‌های لازم برای کاهش ناهنجاری‌ها در نظر گرفته شوند. چون از این طریق است که می‌توانیم از وقوع بداخلاقی‌ها در جامعه جلوگیری کنیم. ما کشوری هستیم که داعیه پرچمداری اسلام را داریم و به همین دلیل خوب نیست آمار طلاق، دزدی، اعتیاد و فساد‌های دیگر به طور ثابت رشد کنند.

این چهره همچنین ادامه داد: همینکه این روز‌ها با انتشار اخبار برگزاری دادگاه سوءاستفاده‌گران به گوش مردم می‌رسد، باعث می‌شود تا افکار عمومی این امیدواری را داشته باشند که دیگر قرار نیست در قبال فساد مفسده اهمال شود. همچنین برای همه آن‌هایی که قصد سوءاستفاده از موقعیت مدیریتی و سیاسی خود دارند، آیینه عبرت است که بدانند اگر از راه کجی که در نظر دارند، برنگردند حتما و قطعا اسیر چنگال قانون خواهند شد. البته این برخورد‌ها و دادگاه‌ها به تنهایی کافی نیست و باید ساز و کاری تعییین شود تا با پیشگیری فضا را برای آن‌هایی که دلشان برای مردم و مملکت نمی‌سوزد، فضایی دشوار باشد.

سیدرضااکرمی در پایان حرف‌هایش گفت: اینکه مقام‌معظم‌رهبری آقای رییسی را به عنوان رییس قوه‌قضاییه انتخاب کرده‌اند، نشان از این دارد که ایشان از تجربه، شایستگی و قابلیت بالایی برخوردار هستند. پس بر همه دستگاه‌ها و چهر‌ه‌ها لازم است، رییس محترم قوه‌قضاییه را یاری برسانند تا انشاءالله در نظام اسلامی ایران فساد و بداخلاقی و همچنین بی بند و باری به کمترین حالت ممکن خود برسد و روزی فرا برسد که ایران از این حیث به عنوان الگویی برای کشور‌های جهان اسلام معرفی شود.

نظر شما