شناسهٔ خبر: 35254614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شور عاشورا آذربایجان شرقی را فرا گرفت

مردم دلداده استان آذربایجان شرقی پس از گذشت ۱۰ روز از محرم در سوگ شهادت حسین ابن علی(ع) به دسته‌های سینه و زنجیرزنی پیوستند و با عزاداری و سیاه‌پوش کردن شهر، شور حسینی تمام این استان را در روز عاشور فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مردم استان آذربایجان شرقی به یاد واقعه کربلا امروز سه‌شنبه همزمان با دهم محرم سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از اصحاب باوفایشان به صف‌های عزاداران حسینی پیوستند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم این استان که روزهای گذشته نیز با سیاه‌پوش کردن شهر، سینه‌زنی، زنجیرزنی و برگزاری آئین‌های عزاداری، ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان داده بودند، در روز عاشورا نیز شور حسینی را بر این خطه جاری کردند.

آئین‌های عزاداری و سوگواری از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا، مصلی‌، حسینیه‌ها، جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان آذربایجان شرقی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

عزاداری هیئت‌های مذهبی و مردم دلداده به امام حسین(ع) با سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و معابر عمومی استان از صبح امروز آغاز شده و تا اذان ظهر ادامه دارد و پس از این آئین عزاداران به یاد نمازگزاران دشت کربلا، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می‌کنند.

 اجتماع بزرگ عزاداران حسینی همزمان با ماه محرم و طبق سال‌های گذشته ظهر امروز نیز در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود که در این اجتماع عزاداران حسینی تبریز، مداحان اهل بیت(ع)، مرثیه‌سرایان و عزاداران در سوگ سالار شهیدان امام حسین(ع) به سینه‌زنی، عزاداری و مداحی می‌پردازند.

این اجتماع حسینی با شور و حال خاص و به شکل با شکوهی با حضور هیئت‌های عزاداری شهر تبریز همه‌ ساله با حضور اقشار مختلف مردم، نهادهای فرهنگی و جمعی از مسئولان شهری و استانی در میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

جمعی از ارادتمندان به امام حسین(ع) و یاران ایشان نیز در روز عاشورا به پختن غذاهای نذری و توزیع آنها بین عزاداران و مردم ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نمایش دادند و امروز هر کسی توشه معنوی خود را به طریقی برای یک سال آینده می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما